כיכר פריז בירושלים משנה באופן זמני את שמה. מהיום הכיכר הממוקמת באמצע הדרך בין הקונסוליה האמריקאית לבין בית ראש הממשלה תסב את שמה לכיכר שחרור יהונתן פולארד.

המועד לשינוי שמה של הכיכר נבחר במיוחד לקראת הגעתו של נשיא ג'ורג' בוש לישראל. "כולנו מבינים שזה יהיה זמני בתקווה שהזמני יהיה קצר מאוד", אמרה מינה פנטון, חברת מועצת העיר שיזמה את הרעיון.

מועצת עיריית ירושלים בהנהגת נציגת המועצה מינה פנטון (מפד"ל) החליטה לשנות לאלתר את שמה של כיכר פריז לכיכר שחרור יהונתן פולארד ולהשאיר בתוקף את ההחלטה עד שחרורו של פולארד מן הכלא האמריקאי.

"זהו מקום מיוחד. כאן בזוית העין ניתן לראות את מעון ראש הממשלה ומצד שני רואים את הקונסוליה האמריקאית. בזוית נוספת ניתן לראות את המלון "מלך דוד" שבו יהיה הנשיא בוש. חשוב שדווקא כאן בליבה של ירושלים יקרה משהו מוחשי שיזכיר את יהונתן פולארד", אמרה חברת המועצה מינה פנטון.

רוב חברי מועצת העיר חתמו גם על עצומה שקוראת לנשיא ארצות הברית בוש להוכיח את ידידותה של ארצות הברית כלפי ישראל ולקראת ציון 60 שנות העצמאות לשחרר את פולארד.

אירוע החלפת שמה של הכיכר הפך להפגנה, כאשר משתתפים רבים הביעו תמיכה במאבק לשחרורו של יהונתן פולארד. הנוכחים קראו לראש הממשלה אולמרט ונשיא אמריקאי בוש לשחרר מיד את פולארד וכך לשים קץ ל-23 שנים של סבל בכלא האמריקאי.

לפני האירוע בכיכר נפגשה רעייתו של יהונתן, אסתר פולארד, עם שר התמ"ת אלי ישי. מכל חברי הממשלה השר ישי היה היחיד שהסכים להעלות את נושא שחרורו של פולארד בפני הנשיא האמריקאי בעת פגישתו עם חברי הממשלה הישראלית.

"אם אנחנו נאלצים לעשות מחוות לאויבים שלנו, אז מדינה ידידותית כמו ארצות הברית יכולה לעשות מחווה לישראל", אמר השר אלי ישי. אסתר פולארד הגישה לשר ישי מכתב המיועד לנשיא בוש. כמו כן אמרה פולארד כי עד עתה לא אמר רה"מ את שמו של פולארד בקול באוזני הממשל האמריקאי. "זו תהיה זריקת עידוד בשביל כל עם ישראל לראות את יהונתן בבית "אומרת אסתר פולארד.