הרב אליקים לבנון, רבה של אלון מורה, התייחס ביומן הצהרים של ערוץ 7 לקריאות לנקמה שליוו את השבוע האחרון והזכיר כי "אין, לא ברמב"ם ולא בשולחן ערוך, הלכות נקמה". לדבריו מדובר בהוכחה לכך שנקמה אינה פעולתו של היחיד אלא של העם כולו.



"כאשר ה' אמר למשה 'נקום נקמת בני ישראל מיד המדיינים' אומר משה לעם ישראל 'נקמת ה' '. משה אומר בכך שהנקמה היא נקמת ה' בלבד", אומר הרב לבנון ומוסיף: "מדינה יכולה להחליט על פעולת נקם ואכן ראוי שהיא תהיה זו שתחליט על כך".



באשר לאופן בו תוכל המדינה לנקום, אומר הרב לבנון כי בהחלט יתכן שתחליט המדינה על החרבת רחוב, או החרבת בתי כל מי שידע על המעשה, להבדיל "כמו שידעה הממשלה להחריב גוש ישובים שלם..."



באשר לשאלות המשפטיות הנדונות במשרד לביטחון פנים בשאלת היחס לביתו של המחבל, אומר הרב לבנון נחרצות כי "אין מקום למערכת המשפט בנושא הזה. זה חלק מהלכות מלכות. לא צריך לשאול איש. ההתייעצות המשפטית היא עיוות".



הרב לבנון התייחס בדבריו גם לכרוזים שפורסמו על ידי רבנים בציונות הדתית ומבהיר כי לא מדובר בקריאה לנקמה אלא בקריאה להמונים להגיע להפגנה הקוראת לממשלה לנקום. "הקריאה היא לממשלה שתבצע את ההחלטה שלה עצמה. ההתייעצות המשפטית היא שיבוש. אין כל מקום לייעוץ משפטי בדיני מלחמה".



הרב לבנון מחריף את דבריו וקובע כי דווקא קריאות לנקמה פרטית, אם אכן היו כאלה, יש בהן כדי לפגוע, "קלקול גדול", כהגדרתו. "זה כאילו לוקחים את הדם שנשפך ושופכים שוב".



הרב לבנון מסביר כי דווקא בתקופה זו האוזן קשבת לשמוע קריאות לתגובה חריפה ופעולות מעין אלה מרחיקות את העם. "הרי לא אדם פרטי הוא שיגאל את העם, לא אדם פרטי יבנה את בית המקדש. העם כולו יעשה זאת. במעשה הפרטי אנחנו מרחיקים את העם ממעשינו. כל המעשים החיוביים שנעשו בתמיכת העם הועילו ונשאו פירות. כל מעשה שנעשה ללא תמיכת העם הוביל להיפך".