חבר הכנסת לשעבר, שמואל כץ, נפטר לפנות בוקר בתל אביב. בן 94 היה במותו. כץ כיהן בכנסת הראשונה כח"כ מטעם תנועת "חרות", הוא היה לוחם באצ"ל, אחראי על ענייני הסברה של האצ”ל באירופה והשתתף בארגון מסע האנייה "אלטלנה". הוא היה פובליציסט, ביוגרף, סופר, היסטוריון, וחוקר.

ביומן ערוץ 7 פרש יוסי אחימאיר, מנהל מכון ז'בוטינסקי, קווים לדמותו והגדיר את כ"ץ כ"איש ז'בוטינסקי, אדם לאומי, עוד מנעוריו בדרום אפריקה הוא שמע בגיל 15 את זאב זבוטינסקי, ונתפס לקסם האיש ותורתו, ומאז ועד יומו האחרון אני לא חושב שהיה עוד אדם נאמן לתורת ז'בוטינסקי כשמואל כ"ץ".

אחימאיר תיאר כי ב-1936 עלה כ"ץ לישראל והצטרף לאצ"ל, שם שימש בעיקר בתפקידי הסברה ועמד בראש מחלקת יחסי החוץ של האצ"ל.



"המאמרים שלו עוסקים בהצגת עמדתה של ישראל, לא רק מבחינה תכליתית, אלא גם מבחינה אידיאולוגית בסיסית, מבחינת זכותנו על הארץ, צדקת מאבקנו, צדקת לחימתנו, לא היה בשפה האנגלית צלול יותר משמואל כ"ץ", ספד לו אחימאיר.



כ"ץ גם סייע בהבאת האנייה אלטלנה ארצה. וב-1951 עזב את עיסוקיו הפוליטיים וניהל את הוצאת הספרים "קרני". הוא פרסם פרסומים רבים בעיתונות בארץ ובעולם וכתב ספרים, ביניהם ביוגרפיה מונומנטאלית בת שני כרכים על זאב ז'בוטינסקי.

אחימאיר הוסיף ותיאר כי ב-1977 נקרא על ידי מנחם בגין להיות יועץ ראש הממשלה להסברה, אך לאחר זמן מועט פרש: "היו להם חילוקי דעות, בעיקר סביב קמפ-דיווד ועל רקע זה פרש מהתפקיד, והתמקד במחקר ובכתיבה, גם עיתונאית פובלציסטית וגם ספרותית".