חגיגות ל"ג בעומר בצפת ובמירון ייפתחו השנה רשמית ביום חמישי , י"ז באייר תשס"ח (22.5.2008 ) בשעה 12.00 בצהריים בטקס המסורתי של הובלת ספר התורה העתיק מבית עבו בצפת אל קבר הרשב"י במירון – זאת השנה המאה שבעים וחמש למסורת.



השנה יערך האירוע בסימן הזדהות תושבי הגליל עם הגולן, תחת הסיסמא: גורל הגליל כגורל הגולן.



מסורת הוצאת ספר התורה מבית עבו נעוצה באבי השושלת בארץ, הרב שמואל עבו, שעלה ארצה מאלג'יר ב-1817, התיישב בצפת ושימש בה כרב ראשי וכקונסול צרפת באזור הגליל.



היה זה הרב שמואל עבו שגאל לראשונה את חלקת האדמה הסמוכה לקבר הרשב"י במירון והקים שם את המצבה ות בניין בית הכנסת הניצב שם עד היום. לאות הוקרה על פעליו העניקה לו הקהילה בצפת ב-1833 ספר תורה על שמו המובל מדי שנה בשנה בערב ל"ג בעומר בתהלוכה חגיגית מבית עבו אל בית הכנסת של הרשב"י במירון.



המשכה של המסורת עובר במשפחת עבו מאב לבן, זה חמישה דורות ובמרוצת השנים הפך לאירוע המוני עממי המקבץ סביבו עולי רגל מכל קצות הארץ ומסמל את פתיחתן הרשמית של חגיגות ל"ג בעומר בצפת ובמירון. את הטקס ינהל השנה בפעם ה-55(!) הסופר והעיתונאי יוסף עבו עברון, הדור החמישי למסורת.



בין המשתתפים בחגיגה בבית עבו, רבנים, חברי כנסת, ראשי ערים ומועצות דתיות, משלחות מהיישובים בגליל ובגולן , מאריאל בשומרון וכן נציגי ממשלת צרפת, המלווים את האירוע זה עשרות שנים, מאז כיהנו אבות המשפחה כקונסולים של צרפת במשך שלושה דורות ברציפות.



העיר צפת התקשטה בדגלים ובתאורות ססגוניות לכבוד האירוע, והמשטרה בצפון נערכת בכוחות מוגברים לשמירת הסדר והביטחון של רבבות החוגגים הנוהרים למירון.