שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, קוראת לרפורמים להפנים כי תקופת כהונתה כשרה היא תקופה טובה עבורם וכי בתקופה זו ראוי שיפעלו להכניס את תכניהם לבתי הספר, הגנים ומוסדות החינוך.



השרה השתתפה במהלך סוף השבוע בכנס שנתי מיוחד של התנועה הרפורמית. על פי דיווח ב'מעריב' בדברים שנשאה באירוע אמרה שהיא מקווה שהתנועה הרפורמית תדע לנצל היטב את ימי כהונתה כשרת חינוך ואת המהלכים שהיא מקדמת לטובת התנועה ותפיסותיה כדי להשתרש במוסדות החינוך השונים, ותדע להפנים את מה שמוגדר בפי השרה כצמא בציבור לתכנים יהודיים בנוסח הרפורמי שלהם.



השרה תמיר התבטאה כמעט בנוסח אריק שרוני שזכור באמירתו לפיה על המתיישבים להיאחז בכל גבעה שכן מה שיהיה בידיהם ישאר בידי ישראל. לדבריה על הרפורמים להיאחז ולתקוע יתד, כלשונה, בכל תחום מתחומי מערכת החינוך שכן "יתד שתיתקע תישאר" לשם כך ביקשה תמיר משומעיה לקבוע "עובדות בשטח".



השרה ציינה כי היא עצמה אמנם בגדך כלל אינה מתפללת בבתי כנסת, אך כשהיא כן עושה כך היא עושה זאת בבתי כנסת של התנועה הרפורמית.



האם דבריה אלה של תמיר יעוררו זעם בקרב תנועת ש"ס, או שמא התרגלו חברי הכנסת של התנועה לספוג די קיתונות במהלך הקדנציה הנוכחית, ובעיקר מכיוונה של תמיר, עד שגם במקרה זה תתאפיין התנהלותם בשתיקה? בימים הקרובים נדע.



חבר ועדת החינוך של הכנסת, חבר הכנסת הרב חיים אמסלם (ש"ס), מגיב בזעם לדבריה של השרה תמיר וקובע כי הצהרותיה מסוכנות וכי מהלכיה האחרונים אינם אלא ניסיון פופוליסטי לקדם את מעמדה בקרב גורמים במפלגת העבודה. "היא מנסה למצוא חן בעיני מישהו", אומר ח"כ אמסלם.



חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי מגיב גם הוא לדבריה של תמיר ואומר: "יצא המרצע מן השק. עכשיו ברור לכולם מדוע שרת החינוך מנסה לחסל את כל מסגרות החינוך של הציונות הדתית כולל השירות הלאומי והמכינות הקדם צבאיות. מי שמודיעה שרואה את תפקידה כמייצגת הרפורמים ותפקידה המרכזי להכניס את הרפורמים לכל מסגרות החינוך על חשבון המערכות הקיימות אינה יכולה לשמש כשרת חינוך במדינת ישראל בה 20 אחוז הוא מהחינוך הממ"ד ו-20 אחוז חרדי. מי שרואה לו כמשימה לחסל 40 אחוז מהחינוך במדינת ישראל ולהכניס ולדחוף גורם שמהווה שארית אחוז, ואולי גם זה לא, עדיף לו שיעזוב את תיק החינוך ויעמוד בראש התנועה הרפורמית בישראל".