קופיקו- עדיין חביב הילדים

האינטרנט אמנם מאיים על עולם הספר, אבל נראה שהציבור עדיין אוהב לעלעל, גם ילדים. קחו לדוגמא את 'קופיקו' שממשיך להימכר באלפים.

יומן ערוץ 7 , כ"ט באייר תשס"ח

שבוע הספר כבר ממש כאן ולמרות הדאגה שמא האינטרנט הדיר את רגליו של הספר מעולמנו התרבותי נראה שיש לו עוד מקום.

בשיחה עם יומן ערוץ 7 אומר דני פחימה, מנכ"ל הוצאת הספרים 'דני ספרים' כי השמועות על מותו של הספר היו מוקדמות מדי ולמרות כוחו הרב של האינטרנט נותר כוחו של הספר איתן על מדף התרבות שלנו.

עם זאת הוא מציין כי באופן יחסי הציבור הדתי נראה יותר בין דוכני הספרים בעוד עבור הציבור הכללי יוצאים הרבה יותר כותרים, בעיקר בשל גודלו של ציבור זה.

לדבריו המציאות כיום מחייבת מאבק אגריסיבי ויחצ"ני משמעותי ביותר על ליבו של כל קונה וקורא. לשם כך מתאימים בעלי ההוצאות את מסעות הפרסום שלהם בהתאם לתחומי התעניינותו שלכל אדם. "שיווק ספרים בענייני רפואה צריך להתבצע מול רופאים ואנשי ענף הרפואה, עם ספרי הורות צריך להגיע לחנויות לציוד תינוקות ועוד".

ולאחר שנים ארוכות של קיומה של ההוצאה לאור מאז הייתה חנות ספרים ירושלמית, מציין פחימה סדרת ספרים אחת, שוברת שיאים גם כיום. 'קופיקו' של תמר בורשטיין לזר. לדבריו בשנה שעברה חגגה ההוצאה חמישים שנה וכבר יצאו לאור מעל מאה ושישים ספרים והביקוש אצל ילדי ישראל רק גובר. "מכרנו כמאה אלף קופיקו", הוא מספר ולא שוכח את הקלאסיקות היהודיות והבינלאומיות שיצאו לאור תחת ידו.