בימים אלו מתקיים בירושלים כנס איכות השלטון השנתי. בראיון לערוץ 7 סיפר עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה, על מה שהתחדש בתחום המאבק בשחיתות בשנה החולפת: "ישנה הכרה והבנה מקיר לקיר שהשחיתות היא מגפה שנמצאת במדינת ישראל, לקח הרבה מאוד שנים שאנשים יכירו שיש כאן מחלה כזו. אנשים התייחסו בזלזול, ניסו להקטין את גובה הלהבות של התופעה הזו, אבל אני חש שהשנה לאור כל הפרשות האחרונות יש תובנה מקיר לקיר והתחושה היא שאנו נמצאים בלב ליבה של מארה".

שרגא ציין כי "מצד אחד יש את התובנה, ומצד שני יש ניסיון לחפש דרכים להלחם בכזו מין מחלה", "צריך לשפוך לעורקים הרבה כימותרפיה כדי להעלים את מחלת הסרטן, זה מה שאנו עושים. אי אפשר לעשות את זה ביום אחד. זו תופעה חברתית שצריך להיאבק בה במשך שנים רבות, גם אז אתה יכול לקבל סוג של הפוגה במחלה והאטה של המחלה".

"אנו עושים הכול כדי להוריד או להמעיט או להפחית מעוצמת המחלה, אבל זה תהליך ארוך וכואב ואיננו יכולים לעשות אותו לבד, נדרשים פה כוחות-על כדי להלחם במחלה הזו".

בתשובה לשאלת המראיין עוזי ברוך לדעתו על מצב העקורים מגוש קטיף אמר שרגא: "כשלוקחים אנשים, ומטעמים כאלה או אחרים, העבירו אותם מביתם והבטיחו שיפצו אותם, יתגמלו אותם, והבטיחו שידאגו להם הן למדור והן למקום עבודה ראוי, והבטחות אלו לא מתקיימות, זו תקלה ברמה הלאומית שמחייבת פתרון, ואני חושב שנעשה עוול לאנשים האלה".