משפחת שליט עתרה לבג"ץ
משפחת שליט עתרה לבג"ץ

חייל צה"ל, סמ"ר גלעד שליט והוריו נעם ואביבה שליט, עתרו הערב לבג"ץ, באמצעות עוה"ד אלדד יניב, פרופ' אריאל בנדור ושרון שטיין. אל העתירה מצורף מכתב בכתב ידו של גלעד שנתקבל לפני שבועיים.



לטענתם פתיחת המעברים מהווה הפרת התחייבויות שלטונית, וחריגה מהחלטת ועדת השרים לענייני בטחון מהשבוע שעבר ולוקה באי סבירות קיצונית.



בעתירתם דורשים גלעד שליט והוריו להימנע מלפעול לביצוע הסדר הכולל את 4 המעברים המחברים בין ישראל ועזה ומעבר רפיח וכן, להסרת הסגר הכלכלי הקיים על רצועת עזה, מבלי שגלעד שליט ישוחרר או ינתנו ערבויות לשחרורו.



כן מתבקש בג"ץ להורות לממשלה להימנע מלפעול לביצוע כל הסדר מבלי שגלעד שליט יועבר לפני כן לידי שלטונות מצרים ו/או הובטחה העברתו לידיהם כאמור.



דרישה נוספת היא כי רה"מ יביא את נושא פתיחת המעברים והסרת הסגר הכלכלי מעל רצועת עזה כחלק מהסדרת שחרורו של גלעד שליט לדיון מחודש בפני הקבינט (ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי).



לטענת עוה"ד עו"ד אלדד יניב, פרופ' אריאל בנדור ושרון שטיין, מצוקתו של גלעד שליט קשה, חייו מצויים בסכנה והוא זועק לישועה. העתירה מוגשת גם בשמו בשל הקריאה במכתבו שהועבר להוריו באמצעות ג'ימי קרטר "...אני פונה לממשלה שלא תזניח את המשא ומתן לשחרורי...".