גולדווסר בראיון לערוץ הכנסת
גולדווסר בראיון לערוץ הכנסת

בני משפחות החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר זומנו למשרד ראש הממשלה על מנת לקבל דו"ח מסכם של ישיבת הממשלה והנתונים שהוצגו בפני השרים. זאת מספר דקות טרם ההצבעה בממשלה, בה אושרה העסקה עם החזבאללה.



ראש הממשלה הודיע על כוונתו לתמוך בעסקה. זאת לאחר שעד הבוקר נמסר מלשכתו שהוא עודו מתלבט בסוגייה.



יצוין כי בהודעתו לעיתונאים הגדיר ראש הממשלה את אודי ואלדד כחללים. בראיון לערוץ הכנסת העביר קרנית גולדווסר, רעייתו של אודי, ביקורת על ראש הממשלה שהעביר את הדברים בדיווח לעיתונאים עוד בטרם נמסרו הדברים לבני המשפחות. "היינו צריכים לשמוע על זה רגע לפני הדיווח לתקשורת", אומרת גולדווסר.



"חוסנה של מדינת ישראל לא נמדד בכמות האסירים הביטחוניים שיושבים בכלא, אלא בערבות ההדדית של מדינה שמתחייבת להחזיר את לוחמיה שהתחייבו להילחם למענה". (גיורא בארי, מפקדם של אודי ואלדד)

גיורא בארי, מפקד הפלוגה של אודי ואלדד, התייחס ביומן הצהרים של ערוץ 7 למטרות ההפגנה שקיימו הבוקר חבריהם של אודי ואלדד עם בני משפחותיהם מול משרד ראש הממשלה.



בארי מציין באכזבה מסוימת כי להפגנה הגיעו פחות מהמספר לו ציפו. "ציפינו לכמות גדולה יותר של מפגינים", הוא אומר ומציין כי "הקשר בתוך הפלוגה היה חזק מאוד לפני החטיפה והוא התחזק כעת. אנחנו כאן כדי לדבר בשמם של מי שלא יכולים לדבר".



לדבריו חברי הפלוגה "נמצאים בקשר עם המשפחות. אנחנו משתדלים ללוות אותם ולחזק אותם. הם עוברים תקופה לא קלה".



לשאלת המראיין, בני טוקר, אם החלטת שרים שתבוא בעקבות לחץ מהרחוב תהיה החלטה ראויה, אומר בארי כי "ההחלטה לא צריכה להתקבל בגלל ההפגנה. חשבנו עד עכשיו שהחיזבאללה הוא שמסרב לבצע את העסקה והנה התברר שעופר דקל הצליח לגבש עסקה, והבעיה היא לא עמדתו של חיזבאללה אלא של הממשלה ולכן צריך לבצע אותה".



בדבריו התייחס בארי לעמדות שהציגו ראש השב"כ וראש הממוסד נגד ביצוע העסקה וטען כי לעומת עמדתם זו קיימות דעותיהם של בכירים אחרים כעוזי דיין, דני יתום ואחרים שתומכים בעסקה.



"חוסנה של מדינת ישראל לא נמדד בכמות האסירים הביטחוניים שיושבים בכלא, אלא בערבות ההדדית של מדינה שמתחייבת להחזיר את לוחמיה שהתחייבו להילחם למענה", אומר אבני.