ראש הממשלה אהוד אולמרט הכריז היום על תמיכתו בעסקת החטופים למרות התנגדותם של ראש המוסד וראש השב"כ. אולמרט אמר שככל הנראה השבויים אינם בחיים ועם זה הוא תומך בשחרור מחבלים תמורת החללים. החלטה זאת מעוררת ויכוח סוער בציבור בשאלה האם המחיר שמדינת ישראל משלמת תמורת החזרתם של גופות מצדיק שחרור מחבלים. ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב אלי סדן אמר היום לערוץ 7, שהחזרת גופות תמורת מחבלים הינה מעשה בלתי מוסרי בעליל. לדעתו מדובר ב"שיגעון" שמעודד את האויב ומחזק אותו.



"ברמה המוסרית הערכית אני חושב שכל דבר שיפגע בביטחון ישראל ויגרום למחבלים לחזור למעגל הרצח זה דבר שהוא חמור מאוד. אחרי הרבה עסקאות כאלה הרבה מאוד אזרחים ישראלים שילמו בחייהם. השאלה באיזה רגע מישהו במדינת ישראל לוקח אחריות להפסיק את השיגעון הזה. כל העסקאות החזירו הרבה מחבלים למעגל הטרור. כל העסקאות גרמו שהרבה יהודים קיפחו את חייהם. כך שאני לא מצליח להבין שום מערכת מוסרית שחושבת שלקבל גופות ולשלם מחיר של חיים - של אזרחים וחיילים זה דבר מוסרי. אני לא מכיר דבר כזה. אין לי מושג מה ההיגיון שעומד מאחורי הדבר הזה."



"אינני בקי בפרטים של העסקה הנוכחית ומה המחיר שממשלת ישראל מתכוונת לשלם אבל צריך לדעת דבר אחד אם העסקה הזאת משחררת לשטח מחבלים שחוזרים למעגל הטרור פירושו של דבר שאנחנו מחזקים את האויב גם ברמה של המוטיבציה שלו וגם ברמה שהוא לא מפחד להיתפס כי הוא יודע שהוא ישוחרר בעסקה זו או אחרת, וגם ברמה פרקטית שעוד כוח לוחם יחזור לפגוע חס ושלום במדינת ישראל ובאזרחיה. אינני יודע את הפרטים של העסקה הנוכחית אבל לדעתי העיקרון הוא כזה, כל עסקה שפוגעת בביטחון ישראל בשביל גופות היא בלתי מוסרית בעליל. מעולם לא שמעתי סברה כזאת האומרת למה כן לעשות את זה. אני אף פעם לא שמעתי מישהו שהצליח להסביר לי מדוע קדושת הקבורה, שזה דבר מאוד חשוב, ואני מאוד מחשיב אותו, אבל בשום סברה שבעולם אני לא מבין מדוע זה יותר גדול מקדושת החיים של יהודים."



"ברגע שאתה פודה יותר משווי דמיהם התיאבון של השובה גודל. זה ההיגיון שעומד מאחורי ההלכה שלא פודים יותר משווי דמיהם. כל פעם שממשלות ישראל נכנעות לארגוני הטרור אז ברור שהתיאבון של האויב גדל. למה שהוא לא יעלה?", תוהה הרב סדן.