בצה"ל מגיבים לטענות אנשי המאחז שבות עמי הסמוך לקדומים וקובעים כי הנערים שנכחו במקום הם שגררו את הכוחות לחילול שבת.



נזכיר כי אתמול דיווחנו כאן כי במהלך השבת הגיעו למאחז שבות עמי חיילים, שוטרים ואנשי מג"ב לפינוי קבוצת נערים שנכחה במקום. הצעירים שנכחו במקום קבלו על עצם פינויים ובעיקר על ביצוע המהלך תוך חילול שבת בלתי מבצעי על ידי חיילי צה"ל, לוחמי מג"ב ומשטרה.



לעומת האשמות שהטיחו הצעירים, האשמות שהגיעו עד ללשכת סגן ראש הממשלה השר אלי ישי במכתב תלונה שנשלח על ידי ההיסטוריון הצבאי אריה יצחקי, מפנים בצה"ל את ההאשמות דווקא כלפי הצעירים עצמם. לאחר בירור שנעשה בשעות הבוקר בצה"ל נמסר מלשכת דובר צה"ל כי "במהלך השבת, ניסו מספר נערים בגילאי 16-18 לעלות למאחז שבות עמי. המקום הוכרז כשטח צבאי סגור והנערים ירדו לישוב קדומים. לאחר מכן עלו הנערים לשבות עמי, בניגוד לחוק, ויידו אבנים לעבר הכוחות. כוח משותף של מג"ב ומ"י פיזר את הקבוצה. אחד הנערים שנראה מיידה אבנים עוכב לחקירה".



גורמים בצה"ל אומרים כי "אזרחים הבוחרים להיכנס לשטח צבאי סגור, ובכך להפר חוק, כופים על כוחות הביטחון להסיט כוחות ממשימות מבצעיות. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר בשבת".



יצחקי מצידו אינו מקבל את תגובת דובר צה"ל לאירועים וקובע כי מדובר ב"תגובה שקרית בעליל". לדבריו "לא נזרקה אפילו אבן אחת על אנשי כוחות הבטחון. מבצע הפינוי לא היה מקרי אלא מתוכנן היטב מראש". יצחקי מזכיר את תמצית האירועים לטענתו ולטענת בני הנוער שנכחו במקום: "למקום הגיע כוח גדול מהרגיל כולל משאית סאפרי עם חלונות רשתות ברזל להובלת עצורים. אין ספק שמעשה הנבלה בוצע דווקא בשבת כדי שאנשינו לא יוכלו לצלם את מעשי האלימות של השוטרים".



"צר לנו להיווכח שוב, בפעם המי יודע כמה, שדובר צה"ל מטייח את העובדות כדי לחפות על מחדלי הקצינים, ואין ספק שגם הרבצ"ר כהרגלו ימצא ק"נ טעמים כדי לטהר את השרץ. אנו דורשים הקמת ועדת חקירה בלתי תלויה לבדיקת ההאשמות שלנו", חותם יצחקי את דבריו.