בתשובה לשאלתו של חבר הכנסת פרופ' אריה אלדד לגבי הקשר האפשרי בין החמאס לעסקת הגז אותה מקדם שר התשתיות בנימין בן אליעזר, והחשש כספי העסקה יועברו למטרות טרור, אומר השר כי "אין קשר לחמאס".



לדבריו "כל המו"מ מתנהל מול בריטיש גז", ולא עם אנשי החמאס.



השר בן אליעזר הדגיש בדבריו כי בדיוק על סוגיה ביטחונית זו היו לא מעט דיונים בממשלה. הוא ציין כי אנשי משרדו דיברו עם אנשיו של אבו מאזן כדי להבהיר את הסוגיה. "היה בשיחות גם מנכ"ל משרד התשתיות כדי להסיר את הבעיות".



אין שום קשר לחמאס או לכל מוסד שאינו קשור למוסד הנשיאות, שכרגע נמצא בידי אבו מאזן. (בן אליעזר)



לדבריו בתום הבהרת הנתונים ברור כי "הכסף הזה מגיע רק לאבו מאזן". עוד ציין כי "מדובר בהסכם שגם אם יתבצע הגז לא יגיע לפני ארבע שנים".



בן אליעזר חזר על קביעתו שוב ואמר כי "אין שום קשר לחמאס או לכל מוסד שאינו קשור למוסד הנשיאות, שכרגע נמצא בידי אבו מאזן". בן אליעזר לא התייחס לחשש שבעתיד גם מוסד הנשיאות הפלשתיני יעבור גם הוא, כמו עוד מוסדות אחרים ברש"פ, לידי החמאס בעתיד הקרוב או הרחוק.



בהמשך הדיון שאל חבר הכנסת אלדד אודות הדיווחים על פתיחת חקירה אצל מבקר המדינה בעקבות החלטתו של אהוד ברק, בכהנו כראש ממשלה, להעביר את שדה הגז לרש"פ ללא תמורה, בעוד על פי החשד היו מעורבים בהחלטת ברק אישים כשמרטין שלאף ומוחמד ראשיד.



בן אליעזר הבהיר שהוא אינו מכיר את הידיעה ו"אין לי צל של מושג". הוא מציין כי "הייתי חלק מהממשלה כשברק קיים מחווה כלפי הפלשתינים. לא ידוע לי על שום פרט מעבר לכך".



עם זאת העריך כי החשדות סביב מעורבותם של גורמים זרים ואינטרסנטיים בהעברת שדה הגז "תעלה חרס", כלשונו.