"חופש אקדמי אינו החופש לשקר להסית ולהוליך שלל", כך אומרים חברי תנועת אם תרצו שמתכוונים לקיים הפגנה ביום א' הקרוב באוניברסיטת ת"א נגד פרופ' זנד שירצה באותו זמן על "ההמצאה" הנקראת "העם יהודי".



"מדובר בשקרים וסילופים של איש שמאל קיצוני - פרופ' שלמה זנד, שנובעים מתפיסות עולם אנטי ציוניות קיצוניות על גבול האנטישמיות", כך אומר ארז תדמור פעיל בתנועת 'אם תרצו' ארגון של סטודנטים שמנהלים מאבק בעיקר בתוך הקמפוסים נגד מה שהם מכנים "ג'יהאד אקדמי" קרי שמאל קיצוני אנטי ציוני.



פרופ' זנד מלמד בחוג להיסטוריה כללית באוניברסיטה בת"א. ביום ראשון הקרוב הוא מתכוון להרצות על ספרו הלא כל כך חדש "איך ומתי הומצא העם היהודי". חברי תנועת אם תרצו טוענים שזנד מסלף את העובדות כדי לקדם את תפיסותיו הפוליטיות והאנטי ציוניות והם מתכוונים להיות שם כאשר זנד ירצה ולא כדי להאזין להרצאתו אלא כדי למחות ולהפגין.



"פרופ' זנד הוא שרלטן", אומר תדמור, "ספרו של שלמה זנד 'מתי ואיך הומצא העם היהודי' הוא מעשה של רמייה ושרלטנות תוך הונאת הציבור, הוצאת עובדות מהקשרן, הסתרת מידע רלוונטי וניסיון לשכתב את ההיסטוריה ולייצר היסטוריה חלופית שתקדם את העמדות הקיצוניות של פרופ' זנד. מדובר בנוכל ושרלטן שעושה הכל כדי לשרת את השקפת העולם הפוליטית שלו ויש גבול כמה אדם יכול להתחבא מאחורי אצטלה של אקדמאי כדי לקדם את השקרים שלו". חברי תנועת אם תרצו מתכוונים לחלק פליירים עם מקורות מאמרים ומידע המפריכים לטענתם את עיקרי ספרו של פרופ' זנד.



פרופ' זנד ידוע בתפיסותיו הפוליטיות הרדיקליות. בספרו "מתי ואיך הומצא העם היהודי" טוען זנד שהעם היהודי הנוכחי הוא תוצאה של גיורים המוניים ולמעשה העם היהודי המקורי נכחד. היהודים האשכנזים הם צאצאים של ממלכת כוזר שהתגיירה, והתימנים מקורם בממלכת חימר. זנד טוען שהציונים המציאו את העם היהודי כדי לייצר לעצמם לאום חדש. הספר עורר פולמוס רחב וזעם רב בקרב קהילת ההיסטוריונים בישראל. כאמור, ביום א' פרופ' זנד ירצה על ספרו באוניברסיטת ת"א, חברי תנועת 'אם תרצו' יערכו במקום הפגנה.