הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, אישר הערב (ד') את התפטרותו של מפקד גדוד 71 של השריון, סגן אלוף עמרי בורברג, ששימש מפקד של החייל שירה ברגלו של הפלסטיני הכפות בנעלין.

סגן אלוף בורברג הודיע מוקדם יותר לאלוף פיקוד הצפון, גדי אייזנקוט, שהוא עוזב את תפקידו. סגן אלוף בורברג לא ישמש יותר בתפקיד פיקודי.

בנוסף, החליט הפרקליט הצבאי הראשי כי מפקד הגדוד והחייל היורה יועמדו לדין פלילי בגין עבירה של התנהגות בלתי הולמת. מדובר בעבירה קלה יחסית שאינה נושאת רישום פלילי.

נזכיר כי ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם' פירסם לפני כשבועיים סרטון וידאו שהגיע לרשותו, המתעד חייל יורה כדור פלדה מצופה גומי בעצור פלסטיני כפות, מטווח קצר ביותר. הירי בוצע בנוכחות מספר אנשי כוחות הביטחון, בהם סגן אלוף בורברג.

האירוע המצולם התרחש בעת הפגנה אלימה של פעילי שמאל ב-7 ביולי, בכפר נעלין שממערב לרמאללה. לטענת הארגון מפגין פלסטיני בשם אשרף אבו רחמה, בן 27, עוכב על ידי חיילים שהחזיקו אותו למשך כחצי שעה כשהוא כפות ועיניו מכוסות בפלנלית. אבו רחמה מסר לבצלם כי במהלך עיכובו היכו אותו החיילים. לאחר מכן, הובילה אותו קבוצת חיילים ושוטרי מג"ב לג'יפ צבאי. בסרטון נראה חייל כשהוא מכוון את נשקו אל רגליו של המפגין, מטווח של כמטר וחצי, ויורה עליו כדור פלדה מצופה גומי. לפי עדותו של אבו רחמה, הוא נפגע בבוהן השמאלית, קיבל טיפול מחובש צבאי במקום, ושוחרר על ידי החיילים.



את הסרטון צילמה נערה פלסטינית בת 14, תושבת נעלין, מחלון ביתה בכפר, והוא נמסר לבצלם.