במסגרת "פסטיבל התנ"ך" שנערך במרחבי יואב-יהודה, צפוי לנאום ביום רביעי הקרוב בכנס שייערך בגוש עציון וכותרתו היא "המלך דוד ואני", בין היתר האלוף גרשון הכהן, מי שהיה ממונה על ביצוע הגירוש מגוש קטיף לפני שלוש שנים.

מגורשי גוש קטיף מוחים נמרצות על הופעתו של האלוף גרשון הכהן בכנס. מזל חניה, מגורשת מנוה דקלים, סיפרה לערוץ 7 כי בחוברת המרכזת את המידע על הפסטיבל לא מצויינים כל שמות המשתתפים בכל כנס ומופע. "היום (א') בבוקר קיבלתי פירוט על מי הולכים להשתתף באירוע ביום רביעי הקרוב. בין היתר ציונו שם האלוף במיל' עוזי דיין, הרב חנן פורת, יוסי שריד, אמונה אלון וגם גרשון הכהן. כשהתקשרתי לברר בתור מה מגיע גרשון הכהן, ענו לי במועצה אזורית גוש עציון שהוא מגיע בתור אינטלקטואל ואיש צבא".

ממשיכה חניה ומספרת "כשפניתי לאליעז כהן, המצויין כמנחה של הפנאל, כדי למחות על השתתפות גרשון הכהן הוא לא ענה לי. ולכן פניתי לרב חנן פורת כדי שיחרים את האירוע והוא לא הבין על מה אנחנו 'היסטריים' וטען שזו רגישות יתר. אני הזדעזתי מהביטויים האלו".

"מדובר כאן על אדם שרצח 10,000 איש", מטעימה חניה "ואני לא מבינה מדוע מביאים אותו לפאנל".

"אנשי גוש עציון ממש חיבקו אותנו כשאירע הגירוש, וקשה לי עם זה שמתגלות עכשיו פנים נוספות. אני לא יעבור על זה לסדר היום. מי שהרג אותי ישלם את המחיר. אני לא קולטת איך עושים לנו את זה דווקא בשבוע של הגירוש. יש גבול למה שמסוגלים לעשות לנו", הוסיפה חניה.

מגורשים נוספים הצטרפו לקריאתה של חניה לרב חנן פורת להחרים את האירוע ובמקביל לבטל את בואו של "מי שהיה מראשי מכונת הגירוש בגוש קטיף", לדבריהם.

ראש מועצת גוש עציון, שאול גולדשטיין, אמר בתגובה לערוץ 7 כי "האירוע המדובר הוא של המתנ"ס בכפר עציון, והאחראי על הנושא חוזר מחר מחופשה והוא יתן מחר תשובה מפורטת לעניין זה. אנו נבקש מהמתנ"ס להתייחס לכך. בנתיים אנחנו מקבלים טלפונים ופקסים בנושא ואנו מטפלים בעניין".

האלוף גרשון הכהן: ההתנתקות הייתה פשע