גוברת המחאה סביב הזמנתו של האלוף גרשון הכהן לפסטיבל התנ"ך שיערך ביום רביעי במתנ"ס גוש עציון. תנועות ימין מגוש עציון וקריית ארבע מאיימים כי אם לא תבוטל הזמנתו בכוונתם להגיע למקום ולהפגין. תנועות הימין החלו להפיץ עצומה הדורשת לבטל השתתפו של הכהן באירוע. אלוף גרשון הכהן עמד בראש הכוחות שביצעו את העקירה והגירוש מיישובי גוש קטיף.



נציגות של מגורשי גוש קטיף כתבה למתנ"ס גוש עציון, "כידוע לכם, בימים אלו אנו מציינים שלוש שנים מהיום בו גורשנו מאדמתינו אדמת א"י הקדושה, שלוש שנים להרס בתינו , שלוש שנים מהיום בו נמכרה אדמתינו הקדושה ועולמינו חרב עלינו, אנו מניחים כי גם אתם הייתם שותפים למאבק בגרוש וגם אתם הפגנתם, זעקתם ובכיתם יחד עימנו בימים הקשים שעברו עלינו".

"נדהמנו לגלות כי בית ספר שדה והמתנ"ס בגוש עציון כיבדו והזמינו מרצונם החופשי את גרשון הכהן להשתתף בפאנל שיתקיים במתנ"ס, האיש שפיקד על הגרוש מגוש קטיף שהוביל את הלוחמה הפסיכולוגית והפיזית במתיישבים הטהורים והתמימים וש'בכישרונו מנהיגותו ותבונתו' הצליח לשבור את האנשים והמשפחות, להוציאם מבתיהם ולאחר מכן להרוס את מפעל חייהם, האיש שיצא מתוכנו אטם אוזניו שלא לשמוע את זעקת האמהות ובכי הילדים ,ובמו ידיו הביא חורבן וגרוש על יהדות גוש קטיף".

"חרב הבגידה עודנה נעוצה בליבנו, והדם עודנו נוטף, העניים טרם יבשו והלילות עודם ארוכים ומתמשכים, עד היום טרם מצאנו מנוח לכף רגלינו ואנו תלויים בחסדיהם של פקידים. אבל אתם כניראה סלחתם אתם המשכתם הלאה, הפכתם דף לפרק הבא, בשם מי סלחתם?? האם בשמינו?? האם בשם האמהות והילדים ? האם בשם ארץ ישראל השוממה ובשם בתי הכנסיות המחוללים? האם בשם גופות הנרצחים על קידוש ה' שהוצאו מקבריהם וגורשו יחד עימנו?" .

"אנו לא נשכח לעולם את האנשים שגירשו אותנו מבתינו ובודאי שלא נסלח להם על פשעיהם, אנו מתפללים כי יבא יום והם ישלמו את המחיר על אשר עוללו. אנו פונים אליכם ודורשים כי תתקנו באופן מידי את טעותכם שיתכן ונעשתה מבלי משים, תמנעו מעימנו את הביזיון וההשפלה, ותבטלו את השתתפו של איש זה בדיון".

אליעז כהן, ממארגני האירוע, הביע בראיון לערוץ 7, צער על הכוונה לשבש את האירוע, "צר לי שבמקום להתעסק בגעגועים לדוד המלך ובשאיפה למנהיגות אחרת, שזה תכליתו של האירוע בוחרים אנשים להבליט את מלחמות היהודים והתקשורת נוטלת חלק בכך. לאלוף הכהן יש זכויות כלוחם וכאיש הגות חרף השתתפותו בעקירה לפני שלוש שנים. יש לו מה לתרום ויש ציבור לא קטן שלא מחרים אותו ורוצה לשמוע אותו. הציבור צריך להתחיל לאמן את עצמו גם לשמוע דעות שונות".