ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' יוצא במתקפה חריפה נגד הקריאות שנשמעו אמש בעצרת לציון יום הולדתו של גלעד שליט, לפיהן על הממשלה לשלם כל מחיר תמורת שחרור גלעד.

פורום ההורים השכולים בארגון נפגעי הטרור המונה מאות משפחות, שיגר מכתב לראש הממשלה, אהוד אולמרט, ולשרי ממשלת ישראל בו הוא מציין כי אמנם יש בניהם "הבדלי גישות עמוקים ביחס לדרך שצריך לנקוט כדי לשחרר את שליט – כאשר אנו סבורים שצריך להפעיל מנופי לחץ קשים כלפי החמאס ולא לשחרר מחבלים, כי זה יעודד חטיפות נוספות", אך למרות זאת אומרים באלמגור כי "ברור לנו שאתם (הממשלה והשרים י.מ.) מחפשים דרך להוריד את מחיר התשלום ולצמצם את מספר המחבלים וחומרת מעשיהם ולצמצם בכך את הנזק למדינת ישראל ולתושביה".

ולכן, כותבים באלמגור, "אנו דוחים בשאט נפש את הניסיון המכוער שנעשה בעצרת למען שליט, לתקוף אתכם על כך שאינכם משלמים כל מחיר ומייד, לשחרור שליט. לא נעמוד עוד בצד מול מתקפות שמטרתן שנשלם כל מחיר עבור שליט, כי את המחיר נשלם כולנו. נעשה הכל למנוע את הלחצים שהופעלו עליכם כדי לבצע את עסקת קונטאר". 

"אנו דוחים בשאט נפש את האשמה כלפיכם", מוסיפים באלמגור, "כאילו אתם 'פוליטיקאים אדישים' ואת הניסיון המכוער לכרוך ניסיונות כנים שלכם להוריד את גודל הנזק ומחיר המחבלים ומסוכנותם, בדומה לעיסוק ב"מחירי נדל"ן", תוך רמיזה לתסבוכותיו של רה"מ".

"לא כל מי שמתנגד לדרישת משפחת שליט הוא "פוליטיקאי" ואיננו עוסקים במחירי נדל"ן אלא במחיר חיים של רבים, אם חלילה המחבלים ייצאו מהכלא", הם הדגישו.

בנוסף לדברים אלו פנה הפורום למשפחת שליט במכתב ואמר לה "העם הזה ושליחיו איננו אדיש לגורל בנכם. אך הוא גם אינו אדיש לאלפי החיילים הנשלחים ערב ערב לתפוס מחבלים תוך סיכון אישי - רבים בהם נהרגו ונפצעו כדי ללוכדם".

"העם הזה רואה בשחרור מחבלים המוני סכנה לאומית. הוא רואה בכך סיכון של אזרחי ישראל וחייליו וסכנה מיידית של חידוש הטרור, אם רבים ממארגניו בעבר שיושבים כעת לשמחתנו בבתי הכלא, ייצאו לחופשי. מי שיסכל עבודה של חיילי צה"ל לאורך שנים  ויגרום לכך שהם יסוכנו בעתיד כדי לתפוס אותם מחדש – לרוב אחרי שכבר ביצעו את זממם כלפי ישראלים אזרחים וחיילים – ימצא אותנו מולו. מי שיגרום לסיכון אלה שייחטפו בעתיד, לאחר שהחמאס יחוש שהחטיפות משתלמות, כפי שהיה עם החיזבאללה, יידע שנפעל נגדו לא רק לפני המזימה אלא לשנים רבות. די לנו ב-180 הרוגים ממחבלים משוחררים בשנים האחרונות. את המספר הזה לא ניתן להגדיל".