בבג"ץ הסתיים הדיון בעתירת השמאל הקיצוני נגד הקמת תחנת שידור אזורית עבור תושבי יהודה ושומרון. הדיון התקיים בפני השופטים מרים נאור, אסתר חיות ועוזי פוגלמן. בג"ץ שלח בתום הדיון את הפרליקטות ואת נציגי רדיו"ש לעשרה ימים כדי לבדוק אפשרות של הקמת התחנה בתוך תחומי הקו הירוק, או לחלופין לבדוק האם הרשות השנייה מסכימה שהרדיו יפעל בכל זאת בשטחי יו"ש.

כמו כן, בית המשפט החליט על דחיית צו הביינים של העותרים נגד הקמת התחנה עד לקבלת ההחלטה בעוד עשרה ימים.

עורך הדין שייצג את רדיו"ש בדיון אמר כי התחנה מוכנה לשדר מתוך הקו הירוק, ובלבד שתשדר, כיוון שישנה חשיבות רבה להקמת תחנה שתפנה לציבור הדתי לאומי שבאזור יו"ש. עורך הדין הוסיף כי "אנחנו רוצים להתחיל לשדר בכל מקרה, גם אם לבסוף בית המשפט יפסוק על ביטול התחנה. אנו מוכנים לספוג את הנזק הכלכלי אם בית המשפט יחליט להפסיק את השידורים".

נציין כי במהלך הדיון טענה פרקליטות המדינה שכיום ישנן עשרות חברות שקיימות ופועלות בתוך שטחי יו"ש, ולכן אין מניעה שגם רדיו"ש יפעל באופן זה.

יושב ראש קבוצת רדיו"ש, שמעון אלקבץ, אמר לערוץ 7 בתום הדיון כי הם ממתינים בציפיה דרוכה להחלטת בית המשפט. "אנחנו רוצים לאפשר לתושבי יו"ש להנות מרדיו איכותי הפונה לצרכים שלהם, כשם שכל תושב בישראל נהנה מרדיו אזורי במקום מגוריו שפונה אליו".



נזכיר כי את העתירה הגישה תנועת השמאל הקיצוני 'גוש שלום' שטענה כי אין בסמכותו של אלוף פיקוד, המהווה ריבון בשטח, להעניק זכות שידור לאוכלוסיה אזרחית. עוד טענו אנשי התנועה כי מאחורי תחנת הרדיו החדשה עומדים אנשי ערוץ 7 ועל כן אין לאפשר להם לשדר.

כזכור, בעקבות החלטתו של שר התקשורת, אריאל אטיאס, לפני כשנה וחצי להקים שתי תחנות רדיו חדשות, האחת למגזר הדתי ספרדי והאחרת לציבור מתיישבי יו"ש, ניגשו מספר קבוצות למכרז ובהחלטה שהתקבלה על ידי מועצת הרשות השנייה בראשית שנת 2008 הוחלט כי קבוצת 'רדיו"ש' היא הזוכה במכרז. 

השידורים אמורים היו להתחיל כבר לפני כעשרה חודשים אולם בעקבות עתירת השמאל לבג"ץ הוקפאו המהלכים. זאת על אף שחוזי התקשרות החלו כבר נרקמים מול חברות פרסומיות וכיוצא באלה.

יצוין כי החברה הזוכה במכרז היא בשליטה ישירה של עמיחי זיוון זיסהולץ (25% מהמניות) וחברת גלי הדרום (75%).

יו"ר ועדת המכרזים, נורית דאבוש, אמרה אז כי "מדובר במתן מענה אמיתי ומיידי לקבוצת אוכלוסייה חשובה במדינת ישראל המתגוררת באזור ייחודי. אין לי ספק כי העובדה שהקבוצה שזכתה הינה קבוצה מנוסה, מקצועית ופלורליסטית- תאפשר לתחנת הרדיו להצליח".