יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פונה לקהילה הבינלאומית, במאמר דעה בוול סטריט ג'ורנל (19 בספטמבר 2008) בו הוא מציג את תפיסתו ביחס לסכסוך ולדרכי יישובו. להלן עיקרי הדברים שכתב אבו מאזן:

מאיים במדינה דו לאומית – "אני עדיין סבור שאנו יכולים להשיג שלום בר קיימא שבו העמים הפלשתיני והישראלי חיים כשכנים בשתי מדינות עצמאיות. ואולם, אם לא נצליח בכך ובקרוב הפרמטרים של הדיון ישתנו באופן דרמטי. המשך הרחבת ההתנחלויות ע"י ישראל והפקעת הקרקעות בגדה המערבית גורמת לכך שההפרדה הפיזית בין שני העמים תהפוך יותר ויותר לבלתי אפשרית".

תומך בירושלים המאוחדת שריבונותה מחולקת – "מנהיגים ישראלים עומדים על כך שירושלים לא תחולק פיזית. אני מסכים לך. ואולם, הריבונות של ירושלים חייבת להיות מחולקת. העיר יכולה להיות משותפת כבירה של שתי מדינות, המזרחית של פלסטין והמערבית של ישראל".

דורש זכויות הפליטים הפלסטינים – "במקום הסכם חלקי אנו רוצים הסכם המבוסס על שתי מדינות ריבוניות וברות קיימא בגבולות 1967 כולל ירושלים כבירה לשתי מדינות ופתרון צודק שמכבד את הזכויות של הפליטים הפלסטינים".



אינו מתנצל על הטרור – "אוסלו הציע שלום במסגרת של לוח זמנים והעניק בנדיבות שלבים להשגת החירות. ההבטחה פוספסה בגלל פעילות התנחלות מוגברת, הגבלות על תנועת פלסטינים אשר בתגובה גרמה להתנגדות אלימה ע"י חלק מהפלסטינים... אנו מכירים בקשיים עימם מתמודדים השכנים הישראלים שלנו. אף ילד ישראלי צריך לישון בלילה בפחד".