דני דיין – יו"ר מועצת יש"ע ויקיר שגב – פעיל חברתי ולשעבר יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, השיקו היום ב"מרכז מורשת מנחם בגין" בירושלים את "יהודה ושומרון – מנהלת ההסברה". גוף עצמאי שיעבוד לצד מועצת יש"ע ויפעל למען הגברת הזיקה בין החברה הישראלית ליהודה ושומרון.

בראש המנהלת עומד יקיר שגב, שנקרא אל הדגל לאחר שהיה ממובילי מחאת המילואימניקים בעקבות מלחמת לבנון השנייה. בתדרוך הציג יקיר ממצאים מפתיעים ממחקר מעמיק אודות יחסה של החברה הישראלית ליהודה ושומרון.

במסגרת הקמת המנהלת, הושק אתר אינטרנט חדש שבו יש מידע אודות כמה מהאתרים התנכיים החשובים ביהודה ושומרון, וכן הפנייה לאירועים וטיולים במהלך חג סוכות ובכלל. www.jstory.co.il

המסר הראשון שאיתו יוצאת מנהלת ההסברה הוא: "יהודה ושומרון – הסיפור של כל יהודי". המנהלת, מורכבת מצוות חילוני שמתגורר במרכז הארץ. 

המנהלת תקדם ותפעל לעידוד התיירות ביהודה ושומרון וליצירת עוגנים תיירותיים באזור כדוגמת העיר המקראית בתל שילה. כבר בסוכות יוכל הציבור ליהנות משורה ארוכה של סיורים בעקבות התנ"ך.     

יקיר שגב אמר היום "יש כאן איזו שהיא הושטת יד לציבור החילוני, שהיא בעיני חשובה מאוד ואפילו דרמטית", אמר והוסיף "קשה להתכחש לעובדה כי ציונות עושים היום בעיקר בעלי ובעפרה. הפנייה אלי היא הושטת יד לציבור החילוני, שנמנע עד כה ברובו מלהתגייס למאבק בעד ארץ ישראל. מבחינתי, לגיטימי לאמץ ולתמוך בגישות פוליטיות שונות, אבל קודם כל עלינו להתחבר לשורשים שלנו, להפסיק להתנצל ולהסכים לפחות על הערך ההיסטורי של המקומות הללו. אני מאמין כי הציבור הישראלי הרבה יותר מחובר לשורשיו היהודיים מאשר בעבר והרבה יותר פתוח לעמדות ערכיות ממה שנדמה. דווקא על רקע אובדן האמון במנהיגות חשוב להציג תפיסת עולם ערכית, מבלי להתנצל: יהודה ושומרון הם חלק מהסיפור של כל יהודי, הם שלנו בזכות".

המנהלת תעסוק בכמה תחומים, וביניהם: מסעות פרסום; אתר תוכן ומידע; הסברה ממוקדת קהלים; השתתפות בפאנלים ובדיונים. מעבר למסע הפרסומי מתכננים במנהלת החדשה לחבר את הציבור הישראלי לשטח דרך הרגליים - כבר בסוכות הקרוב יוכל הציבור הישראלי ליהנות משורה ארוכה של סיורים בעקבות התנ"ך, אירועים במקומות היסטוריים.

בין היתר מכינים במנהלת ההסברה החדשה תוכניות ליצירת עוגנים תיירותיים בשטח כדוגמת תל שילה - המקום בו שכן ארון הקודש. ראש מנהלת ההסברה, "אין סיבה שבעוד חמש או שבע שנים לא יגיעו לתל שילה מבקרים באותה כמות כפי שמגיעים לעיר דוד", אמר שגב.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר לערוץ 7 "בקמפיין הזה אנו אומרים את האמת הפשוטה, כל יהודי צריך להתחבר ליהודה ושומרון כי זאת ארץ אבותינו. כאן הלכו אבותינו, שופטים ומלכי ישראל וזאת הסיבה שנותנת לנו זכות על ארצנו, את החיבור הזה נעשה בין כל תושבי הארץ".

"אני מקווה שעם ישראל יבין שמדינת ישראל בלי יהודה ושומרון תהיה תלושה מכל שורש ותהיה כעלה הנידף ברוח".