השבוע נחגג ביום עיון תורני אירוע פתיחת בית המדרש לתורה במכללת שערי משפט. זהו בית המדרש הראשון שנפתח בתחומי מכללה בארץ. באירוע דנו רבנים ואנשי אקדמיה ביניהם הרב פרופסור דניאל הרשקוביץ, ד"ר אביעד הכהן הרב בן ציון אלגזי ואחרים על הדרך הנכונה לקיים לימודים אקדמיים לצד לימודי תורה.

הרב פרופסור דניאל הרשקוביץ, איש תורה ומדע מהמובילים בארץ, ציין באירוע כי "לא זו בלבד שלימודים אקדמיים ולימודי תורה אינם סותרים זה את זה, אלא שהם משלימים זה את זה". זאת משום שלטענתו "לא ניתן לטפל במציאות ובבעיותיה בעזרת התורה בלבד מבלי להכיר את המציאות על בוריה. הכרת המציאות יכולה להיעשות בעיקר בעזרת חקירתה. על כן הלימודים האקדמיים מסייעים בסופו של דבר לחיזוק והצלחה רבה יותר בלימודי התורה ובהתחזקות הרוחנית".

הרב אביחי קצין העומד בראש בית המדרש ציין באירוע כי "זהו בית המדרש הראשון שנפתח בתחומי מכללה בארץ. אני תקווה שבית המדרש יהווה סנונית שתבשר את הקמתם של בתי מדרש נוספים במכללות האקדמיות, וכי מוסדות אקדמיים נוספים ייקחו על עצמם את האחריות להגדיל תורה ולהאדירה גם בתחומי הקמפוס".

מכללת "שערי משפט" פתחה את בית המדרש לתורה, במטרה לאפשר לסטודנטים לשלב בלימודי המשפטים לימודי תורה ולחיזוק מעמד המשפט העברי. המכללה לא הסתפקה בהקמת בית המדרש והודיעה כי תעניק מלגות ייחודיות לסטודנטים שישתתפו בתוכנית הייחודית המשלבת לימודים בבית המדרש ולימודי משפטים במכללה.

בראש הישיבה יעמוד הרב אביחי קצין, נכה צה"ל פצוע מלחמת שלום הגליל, כיהן בעבר כראש ישיבת בני עקיבא ברעננה, והקים את בית המדרש הקהילתי הראשון "ראשית".