ישראל אינה נתפסת עוד כאיום החמור ביותר על העולם הערבי. לאחר שנים שבה הואשמה ישראל בניסיון התפשטות צבאית, כלכלית, פוליטית ותרבותית קם לעולם הערבי והאסלאמי – סוני אויב חדש מסוכן הרבה יותר – איראן.

השיח' יוסוף קרדאווי, חכם ההלכה הבכיר ביותר כיום באסלאם הסוני (בעבר מועמד לראשות תנועת האחים המוסלמים) שב ותוקף השבוע את איראן השיעית ומזהיר מפני "הלהבה ההרסנית" העלולה לכלות את המדינות הסוניות. באיגרת נוספת שהפנה לציבור הסוני ברחבי הועלם (8 באוקטובר 2008) טוען קרדאווי, כי איראן מפיצה את האמונה השיעית תוך חתירה להמיר את אמונה של המוסלמים הסונים לשיעה וע"י כך להשיג שליטה במדינות אלה ולחברן לאימפריה האיראנית – שיעית שהיא מקימה.

וכך כותב קרדאווי:  הסכנה בהפצת השיעה הינה בכך שמאחוריה ניצבת מדינה שיש לה יעדים אסטרטגיים והיא חותרת להשתמש בדת כדי להגשים את מטרת ההתפשטות והרחבת שטחי ההשפעה שלה. המטרה היא שהמיעוטים אשר הקימה לאורך השנים יהיו זרועות ובסיסים איראניים פעילים כדי לגרום מתיחות ביחסים בין הערבים ואיראן ויהיו מוכנים לעמוד לשימוש אסטרטגית ההתפשטות של איראן. קרדאווי מוסיף, כי האיראנים "הכינו תוכניות, הקצו כספים, הכשירו אנשים, הקימו מוסדות ולכן אין מנוס למצלצל בפעמוני האזהרה".

הסכנה האיראנית – שיעית קיימת בכל העולם הערבי, אומר קרדאווי ומפרט: "הפלישה השיעית לחברות הסוניות מתמשכת והשיעים עצמם מודים בכך. מי שמטיל ספק בדברי יראה את המצב במצרים, סודאן, תוניס, אלג'יריה, מרוקו ועוד ומדינות נוספות באפריקה ובאסיה ויראה את המצב... בפלסטין וזה פשע לא יכופר". את פשעי השיעים מונה קרדאווי כדלהלן: "(חברי) מליציות המוות (בעיראק)... שורפים מסגדים וספרי קוראן... הורגים כל מי ששמו עומר, עות'מאן או עאישה (על שם שני הח'ליפים ואשתו של הנביא מוחמד הנתפסים על השיעה כאויביו של עלי)... ראינו בלבנון בפלישה של חיזבאללה לביירות לאחרונה והפשעים שלא יאמנו שהם ביצעו וכן מה שקורה בתימן".

קרדאווי ביצע בשנה האחרונה תפנית בעמדותיו ביחסו לאיראן. בעבר הוא תמך בדיאלוג עם השיעה ואף תמך בפומבי בחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה. השינוי החל לאחר שאיראן החלה להפגין בגלוי את מדיניות יצוא המהפכה האסלאמית, החלה לייצא את השפעתה באופן אגרסיבי למדינות הסוניות ואיימה לכבוש את מדינות המפרץ הפרסי. באחרונה הופצו שמועות לפיהן בנו של השיח' קרדאווי המיר אמונתו לשיעה, אך הוא עצמו הכחיש זאת.