המאבק על אופייה וזהותה של מדינת ישראל הולך ומתחדד לקראת הבחירות לכנסת. חבר הכנסת עבאס זקור מעלה לסדר היום הפוליטי את שאלת עתידו של אזור הגליל בו קיים כיום רוב ערבי. באמצעות אתר האינטרנט "אסלאם און ליין" הפנה חה"כ זקור (3 בנובמבר 2008) קריאה לערבים ולמוסלמים ברחבי העולם לסייע ל"פלסטינים 48" להתמודד עם התוכניות הישראליות לייהוד הגליל.

בראיון לאתר האסלאמי אמר זקור, כי "אם המדינות הערביות והאסלאמיות היו מושיטות יד לסייע לפלסטיני 48' היה ניתן לסכל את כל התוכניות הציוניות החותרות לייהד את הגליל". לדבריו, הפלסטינים הצליחו עד כה באמצעים העצמיים שלהם לעכב את תוכניות הייהוד. "הארגונים היהודיים שוקדים על הגשת סכומי כסף גדולים לסייע לתנועות ההתנחלות והשתלטות על יותר אדמה פלסטינית בעוד הערבים והמוסלמים מתנערים מפלסטיני 48' במלחמת ההישרדות שהם מנהלים נגד הכיבוש והממסד שלו", האשים זקור.

עוד טען זקור, כי בישראל קיימת מדיניות רשמית החותרת לייהד את אזור הגליל שבו מתגורר רוב "פלסטיני 48". לדבריו, "הממסד הרשמי הישראלי והכוחות הפוליטיים השונים מוטרדים מאוד מהפיכת חלק מהערים היהודיות כמו נצרת עילית וכרמיאל וערים נוספות לערים מעורבות לאחר שערבים עוברים לגור בהן".

בשבוע האחרון ניהל חה"כ עבאס זקור מגעים עם השר ראלב מג'אדלה על אפשרות להקמת מפלגה ערבית חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. היוזם הינו השר מג'אדלה המוטרד מהסקרים לפיהם מפלגת העבודה תתרסק בבחירות. בסוד המגעים שותף גם חבר הכנסת לשעבר מוחמד כנעאן.