בוידאו: מסיבת העיתונאים שערך ח"כ אריה אלדד

ח"כ הפרופ' אריה אלדד הודיע לפני הצהריים שהוא מצטרף למפלגת התקווה. "אתמול היה יום עצוב עבורי. לאחר 6 שנים שאני חבר באיחוד הלאומי, החליטה המפלגה, באופן טראגי,  להתאחד עם המפד"ל וליצור מפלגה דתית סקטוריאלית", אמר אלדד.

במסיבת עיתונאים שערך בכנסת אמר אלדד "ישנו משבר אידיאולוגי. יש תחושה של אובדן דרך. הציבור לא יודע לאן מובילים המנהיגים. השמאל הישראלי נעלם כי אין בו צורך. הרי המצע של קדימה זהה למה שהייתה האידיאולוגיה של  שלום עכשיו. הימין שמייצג את הרוב המכריע (55-60%) מפוצל, ולציבור גדול אין כתובת".

"חלקו יצביע לליכוד. האם נתניהו הצהיר שהוא נגד מדינה פלסטינית? לא! הליכוד של ביבי הוא כמו סופרמרקט רעיוני. כל אחד יכול למצוא בו מה שהוא רוצה. יש בו את בני בגין ויש בו את עוזי דיין. הסופרמרקט הזה מאפשר לראש הליכוד לקחת קולות של אזרחים תמימים ולחלק את ארץ ישראל כפי שעשה פעמיים בעבר: בזמנו של בגין וזמנו של שרון", אמר אלדד והוסיף "ליברמן אמנם מפזר כותרות קיצוניות אבל מצהיר שהוא בעד חלוקת ירושלים ושיספח שטחים למדינה פלסטינית".

אלדד הוסיף כי "כדי להלחם באדישות ובייאוש אנו מביאים לכם את התקווה. התקווה היא הבית של אנשים שגם אם הם נוסעים בשבת הם מאמינים בארץ ישראל השלמה. הם מאמינים שכבר יש מדינה פלסטינית בצד השני של הירדן ושצריך ליישב את הפלסטינים שם. הם האנשים שלא מוכנים לתת למיעוט לאומי בארץ ישראל לשדוד לנו את המדינה. לאנשים האלו אנו נותנים תקווה וכתובת פוליטית". 

"למה לא להיות חלק מהמפלגה החדשה של האיחוד הלאומי-מפד"ל? ההגדרה של המפלגה הזאת היא "דתית-מסורתית". "הבית החדש של הציונות הדתית". כששאלתי אותם האם יהואר גל, טייס בחיל האוויר, שנוסע בשבת, יוכל להצטרף אליה הודיעו לי ש"יש בעיה".  אני באתי לכנסת למנוע הקמת מדינה פלסטינית, לא כדי להקים את הבית החדש של הציונות הדתית. מי במפלגה החדשה יבחן מידת שמירת מסורת אצל המועמדים? זוהי מפלגה הנועלת את שעריה בפני ציבור עצום שאינו מגדיר עצמו דתי ואינו רואה בה יעד לבחירה. היום הציבור הזה מצביע ליכוד או ליברמן או נשאר בבית. יש שבעה מנדטים כאלה. אנחנו נהיה ההפתעה של מערכת הבחירות הזאת", אמר אלדד.