לרגל יום הילד הבינלאומי שצויין אתמול יזם משרד הפרסום ציבלין תקשורת צעירים מקבוצת אדלר&חומסקי, סקר מיוחד שבחן את מצבם והעדפותיהם של ילדי ישראל. הסקר הקיף 306 ילדים בגילאים 6-13 (מדגם ארצי מייצג, אוכלוסיה יהודית, חילונית) וממנו עלו תובנות מעניינות ביותר. את הסקר ליווה מכון R&M בקרות וסקרים בהנהלת רונן קוגוט.

90% מילדי ישראל ציינו כי הם ילדים מאושרים (בדירוג של 1-10). 47% מהילדים ציינו כי הם מאמינים לפוליטיקאים לעומת 46% שלא מאמינים.



מהסקר עלה כי ל-98% מהילדים יש מחשב בבית, ל-59% יש יותר ממחשב אחד בבית ו-כ-95% מהילדים ציינו כי הם מחוברים לאינטרנט בבית.

נתון מעניין שעלה מהסקר מגלה כי 92% מהילדים גולשים באינטרנט למעלה משעה אחת ביום. כ-69% מהילדים ציינו כי הם אינם נוהגים להיכנס לצ'טים בשמם האמיתי.

ובנושא הרגלי הצפייה בטלוויזיה עלה מהסקר כי 58.5% מההורים מגבילים את ילדיהם בשעות הצפייה בטלוויזיה, אך 66% מהילדים צופים בתוכניות ריאליטי.

על השאלה איזה ז'אנר פרסומת הכי משפיע עלייך – בטלוויזיה, באינטרנט או בעיתונות, הצביעו הילדים בממירים: 68.5% ציינו את המדיום הטלוויזיוני, 13% ציינו את האינטרנט ורק 6% ציינו עיתונות.

בנושא הכלכלי עלה מהסקר כי 69% מהילדים מקבלים דמי כיס מההורים או מסבא וסבתא. 48.5% מהילדים בגילאי 6-13 מקבלים דמי כיס שבועיים של 10-40 ₪, כ-11% מקבלים 50-70 ₪ על בסיס שבועי ו-7% בסכומים של 80-100 ₪ ומעלה.