שרותי בריאות כללית רכשה מערכת דיגיטלית שתשפר את רמת השרות  בעלות של עשרים וחמישה מליון דולר.

קופת החולים הגדולה בישראל רכשה לאחרונה  מחברת  'קיירסטרים הלת' ' מערכת טכנולוגית –רפואית PACS המערכת הטכנולוגית מאפשרת שמירה ממוחשבת והעברת צילומים רפואיים ממקום למקום, כך דווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.  

בפועל, מאפשרת המערכת העברת תצלומי הדמיה לפענוח ע"י רופאים שנמצאים בפריפריה, המערכת מתאימה במיוחד לארגונים רפואיים גדולים ומורכבים כמו הכללית בה מבוטחים כארבעה מליון חברים. הכוונה העומדת בבסיס הרכישה של המערכת היא לאפשר לרופאים זוטרים בישובים מרוחקים לבצע התיעצויות רפואיות בזמן אמת עם גדולי המומחים בתחום המדובר, ובכך להשוות בפועל את רמת השרות והטיפול לכלל המבוטחים.

את השרות לקופה תספק חברת 'אלגוטק' הנשלטת על ידי 'קיירסטרים הלת' ' בלמעלה מאלף וארבע מאות מרכזי שרות של שרותי בריאות כללית הכוללים את בתי החולים והמרפאות של הקופה. התקנת המערכת ותחילת השימוש בה מתוכנן לתחילת שנת 2009.

אלי דפס, מנכ"ל הכללית, אומר כי המערכת תאפשר שיפור של התקשורת בין הרופא למטופל וכי "המטפל יקבל את כל המידע ישר  אל שולחן העבודה שלו מה שיאפשר אבחנה מהירה ובדוקה יותר".

המערכת מאפשרת איחזור מידע בהיקפים גדולים,למעשה מאפשרת המערכת לרופא המטפל לעיין במידע רפואי נרחב ביותר הנוגע למטופל כולל הדמיות ממוחשבות וצילומים, ולא כפי המצב היום המאפשר לעיין בסיכומים רפואיים בלבד.

ד"ר זיו רוזנבאום מנהל האגף הטכנולוגי  בכללית מציין כי "בהיותנו ארגון הבריאות השני בגודלו בעולם, חפשנו מערכת מרובת אתרים ודומיינים לניהול ההדמיה". המערכת מאפשרת הזנת נתונים מאתרים שונים, ושימוש של הרופא המטפל בכל מרפאה  או סניף."הגדרנו צורך לניהול מרכזי של רשומות ההדמיה (רנטגן,אולטרה סאונר, MRI וכו') תוך שימוש בנהלי עבודה חוצי ארגון".

למהלך הזה יש ערך חברתי וכלכלי, שכן הוא מפתח את זמינות שירותי הרפואה לציבור הרחב, מעניק תעסוקה לציבור הרופאים בפריפריה ומסייע כלכלית לטובת הארגון. המערכת מאפשרת שילוב בין שירות רפואי מתקדם ומהיר, וחיזוק מצב התעסוקה בפריפריה. זו תשובה למהלכים שמנהלים בימים אלו משרדי הבריאות והאוצר בנושא פיתוח שירותים רפואיים לקהילה ופיתוח התעסוקה בפריפריה.

נציין כי מערכות דומות אם כי בהיקפים קטנים יותר נמצאות כיום בשימוש קופות חולים אחרות בארץ.