פנינו לסדרת אישים מתחומים שונים של העשייה הציבורית והצבנו בפניהם משימה: להרכיב בעבורנו את הממשלה האופטימאלית לטעמם. כדי להקל על מרכיבי הממשלה הסרנו מהם את השיקולים הקואליציוניים ואת התככנות הפוליטית הכלולה בכל משימה שכזו, וקבענו: בחרו לכם את הטובים ביותר לטעמכם, אם מהזירה הפוליטית, אם מהאקדמיה ואם מכל תחום אחר בציבוריות הישראלית.

כמו כן אפשרנו ל"מרכיבי הממשלות" שלנו לבטל משרדי ממשלה או להוסיף משרדים כראות עיניהם.

להלן הממשלה שהרכיב בעבורנו ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין:

ראש הממשלה – בנימין נתניהו. "הוא אמנם כשל כראש ממשלה, אבל כיו"ר אופוזיציה הוא כיהן טוב. יש לשער שהוא למד מהניסיון וכמו שצ'רצ'יל כשל טוטאלית, הודח אבל למד מהניסיון ובכך גדולתו, אני מאמין שגם נתניהו יילמד מהכישלונות. ראש ממשלה צריך לדעת לפעול כצוות ונראה שלנתניהו יש היום את היכולות לכך".

שרת החוץ – ציפי לבני. "למעשה שר חוץ הוא תפקיד שולי, ולבני בהחלט תוכל לבצע אותו".

שר הביטחון – פרופ' יצחק בן ישראל. "למערכת הביטחון דרושה רפורמה, ואת הצבא יש צורך להפוך למקצועי. רמטכ"לי עבר לא צפויים לבצע שינוי שכזה. לעומתם פרופ' בן ישראל גם מכיר את המערכת בהיותו אלוף במיל. אבל הוא גם איש טכנולוגי ופרופ' לפילוסופיה. הוא גם לא משועבד למורשת הפלמ"ח שכשלה. הוא יוכל לבצע את השינוי הדרוש".

שרת האוצר – גליה מאור. "היא אמנם הייתה האחראית על הבנקים בבנק ישראל בימי הקריסה הגדולה, אבל היא למדה לקחים וקיבלה לידיה את בנק לאומי כשהיה בפשיטת רגל והפכה אותו למוביל בישראל".

שר החינוך – פרופ' משה קווה, נשיא אוניברסיטת בר אילן. – "הוא אמנם ניהל מלחמה אישית נגדי, ולכאורה לא הייתי אמור לרצות אותו ברשימה הזו, אבל במאבק הזה ראיתי כיצד הוא שולט ביד רמה באוניברסיטה ובחומר. הוא מתמצא בחינוך והתגלה כמנהיג אמיתי".

שרת הרווחה – שלי יחימוביץ'. "היא הצליחה בקדנציה האחרונה להוכיח שהיא יכולה להפוך הצהרות למעשים והיא בהחלט ראויה לשדרוג ולהמשך המגמה הזו שלה".

שר התרבות – ח"כ מתן וילנאי.

שר הספורט – מאזן גנאים. "הוא הוכיח שהוא מבין בספורט והצליח להפוך את הפועל סכנין מכלום לצמרת ליגת העל. הוא בוודאי מבין יותר בספורט מהשר הנוכחי".

שר המשפטים – גדעון סער.

שרת המסחר – עפרה שטראוס.

שר התחבורה התשתיות והתקשורת – אריאל אטיאס. "הוא הוכיח את עצמו בתפקיד שר התקשורת ומתייחסים אליו בצדק כאל מטאור. כעת הוא בהחלט ראוי לשדרוג".

משרד הפנים וההתיישבות (ובתוכו המשרד לאיכות הסביבה) – משה פייגלין. "הוא יהיה פרצוף חדש שיוכל לתת תנופה להתיישבות".

השר לביטחון פנים – האלוף במיל. דורון רובין.

ולעצמו מבקש ד"ר מילשטיין את תפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי כאשר הוא מדגיש כי על פי חזונו המועצה תהיה המתאמת האמיתית של כלל זרועות הביטחון. היעד מבחינתו של מילשטיין הוא "הפעלת התכנית לרפורמה במשרד הביטחון".