יותר ממאה פעילי שמאל קיצוני נחסמו בידי הצבא והמשטרה בכניסה לחברון, ונמנעה מהם האפשרות לבקר בעיר ולהפגש עם ראש העיר ועם התושבים שטענו כי בתיהם הוצתו בידי מתנחלים.

פעיל השמאל הקיצוני, עזרא נאווי, נעצר בעימות עם השוטרים לאחר שניסה להתחמק מן המחסומים ולהיכנס אל העיר.

פעילי השמאל מסרו כי לקראת הביקור היום חסם צה"ל את כל הכניסות לעיר חברון, וניידות משטרה עקבו אחר המפגינים החל מנוקדת המפגש בירושלים. פעילה אחת שנסעה ברכב פרטי הצליחה בכל זאת להיכנס לעיר ולהגיע עד בנין העיריה שם חיכו לפעילים ראש העיר, המושל הפלסטיני וקבוצה של תושבים.

ראש העיר של חברון התקשר לפעילים ובירך אותם על היוזמה, "האלימות והטרור של המתנחלים נמשכים, בכל לילה הם באים, מנפצים שמשות והורסים רכוש ומטילים פחד על התושבים הפלסטינים שחיים לידם. יותר מזה, הצבא הקים מסביבנו לא פחות מ-102 מחסומים, קשה מאד להיכנס ולצאת וזה פוגע בכלכלתנו, חברון הפכה כמעט לעיר רפאים" אמר ראש העיר.

"אנחנו לא נשכח אתכם, לא ניתן להפוך את חברון לעזה שנייה. מדינת ישראל מאפשרת למתנחלים אלימים וגזענים לשבת בלב ליבה של חברון  ולהתנכל לתושבים, וגם מאפשרים להם להגיע לאון אל פחם ולקיים של צעדה פרובוקטיבית - ואילו לישראלים שוחרי שלום לא מאפשרים להיכנס לחברון אפילו לביקור קצר. אבל אנחנו לא נוותר ולא נפסיק לצעוק ולזעוק, להזעיק את דעת הקהל הישראלית והעולמית ולהאבק עד שיגמר הכיבוש והמתנחלים יפונו מחברון" אמר יעקב מנור, ממארגני ההפגנה, לראש העיר.