ח"כ זבולון אורלב, מועמד מס' 2 של מפלגת 'הבית היהודי' סבור כי הרשימה שהוצגה ראויה לשמש בכנסת הבאה, "אני חושב שהמועצה הציבורית הוציאה מתחת ידיה רשימת מועמדים טובה, ראויה שמשקפת את המטרות והחזון של הבית היהודי, כל אחד בציונות הדתית למעט הקצוות יכול למצוא את מקומו ואת הנציגים בהם הוא מאמין, סוף סוף כולם יכולים להיות בבית אחד".

"הקמתה של מפלגת 'הבית היהודי' היה צעד נכון וחזון גדול", אומר אורלב, "אך לצערי הפילוגים והפיצולים הרסו את המעמד של הציונות הדתית בזירה הפוליטית מול עוצמה בלתי רגילה של הציונות הדתית בכל תחומי החיים, מתברר שבזירה הפוליטית מאז הפילוגים לא סופרים אותנו, אנחנו כבר לא  רלוונטיים, אין לנו השפעה ואנחנו לא נוטלים חלק בניהול המדינה ולכן החזון של הבית היהודי להכניס את כולם לבית אחד גם אם יש בנינו גוונים שונים צריך להתאחד, זוהי הדרך היחידה שבה הציונות הדתית יכולה לחזור ולהיות חלק מוביל בהנהגת המדינה".

לדעתו של אורלב, בריחת הקולות של הציבור הדתי לאומי באה כתוצאה מחוסר אמון של הציבור בעקבות הפילוגים והתנהלות של אישי הציבור, "מול חזון כל כך גדול יש ההתנהלות יום יומית איומה ונוראה, כמעט ואין יום ללא משבר או שמישהו שמנסה ליצור סדקים ב'בית היהודי'. לצערי עדין לא באה המנוחה והשלווה ויש עדין אנשים שממשיכים בכוונות של פילוגים ופיצולים, איך אפשר שהציבור יאמין לנו?" .

אורלב מגיב על הטענות כי מפלגת 'הבית היהודי' בלעה בתוכה את האיחוד הלאומי, "זוהי טענה מאוד מוזרה", אומר אורלב, "כולנו חתמנו על אותו מסמך ובנינו יחד את המועצה הציבורית שהוסכמה על ידי כל הח"כים, עכשיו לבוא בטענות, זה דבר מופרך והזוי מן היסוד כנראה שהחיידק הטורף של הפילוג עדין לא נטש אותנו".

לשאלת המראיין האם זה נכון להעמיד אדם שאינו מוכר בציבור לעמוד בראש הרשימה הבית היהודי?

"אני מכיר את פרופ' הרשקוביץ שנים רבות זהו אדם בלתי רגיל ומיוחד מאוד, למרות זאת זה לא סוד שרציתי שבראש הבית היהודי יעמוד אישיות מוכרת וידועה לציבור בין ותיקה בין חדשה, ונכון שזה לא סוד שפרופ' הרשקוביץ איננו מוכר בציבור , אך מרגע שהמועצה הציבורית החליטה שהוא יעמוד בראש הבית היהודי  אנחנו עומדים מאחוריו ומרגע זה איננו עוסקים יותר מה היה צריך להיות וכולנו צריכים להיות מגויסים ולתת לפרופ' הרשקוביץ את מלוא הגיבוי בכדי להצליח בחירות הקרובות".

"אני אתאכזב אכזבה גדולה אם ח"כ אורי אריאל יפרוש מהבית היהודי", אומר אורלב, "הכול נבנה בהסכמתו כולל הרשימה, אך המבחן האמיתי הוא לא מתי שהמועצה הציבורית מקבלת את דעתי, אלא מתי שהיא לא מקבלת את דעתו של חבר כזה או אחר, גם אני וגם אורי התחייבנו לקבל את דינה של המועצה הציבורית. מי שיגרום לפילוג לבעיות ונזקים לבית היהודי לוקח על עצמו אחריות כבדה מאוד גם בענייני ארץ ישראל, חינוך ודמותה היהודית של מדינת ישראל. מי שימשיך לפגוע בבית היהודי הוא פוגע בכל הערכים של הציונות הדתית".

אורלב מתייחס לפרישתו של ח"כ פרופ' אריה אלדד וסבור כי יש מקום לאלדד בבית היהודי, "הבית היהודי הוא בית של כולם, בית של הציונות הדתי והמסורתית".

"פרישותם של ח"כים אלון ולוי מעציבות ומחלישות את הציונות הדתית", אומר אורלב, "אם כולם היו נרתמים להצלחתו של הבית היהודי היינו מקבלים 20 מנדטים ופני המדינה היו שונים לחלוטין".

אורלב מגיב על הביקורת הקשה ואכזבה עמוקה מצד חכ"ים מאיחוד הלאומי בכך שלא ניתנו להם מקומות רלוונטיים ברשימה, "כל חברי הכנסת היו שותפים מלאים בהקמתה של המועצה הציבורית,  גם לי לא הסתדרו כל החלטות של המועצה הציבורית  בשביל זה אני מתפלג? הנוסחה של פיצול היא אסונית  להשפעתנו ומבטיחה שידו של השמאל תגבר בבחירות הקרובות".

"לא היינו יכולים לעשות זאת אחרת" אומר אורלב,  "הכול נעשה בהסכמה מלאה, הקרבנו את עצמנו, גם לי היו ציפיות להיות יו"ר המפלגה והתאכזבתי מאוד, אך למרות זאת  בלעתי רוק כופפתי את ראשי כי אחריות הציבורית והמסירות לרעיון 'הבית היהודי' גוברת. צריך לשים את כל המאבקים בצד כדי להנחיל את הערכים שלנו לכלל העם והמדינה".

לסיום אומר אורלב כי הציבור הדתי לאומי יכול לסמוך רק על עצמו, "רק ציונות דתית חזקה, רק עליה ניתן לסמוך ועל ידי כך  נוכל להשפיעה גם על בנימין נתניהו וגם על כלל המדינה בכל המערכות שלה".

כתבות נוספות:

"תנו את המקום שלי לבני אלון"

אורבך: מחויב לחלוטין לרעיון א"י השלימה

הרשקוביץ: ארץ ישראל -בלי פשרה וויתורים