ועדת הכנסת החליטה לאשר פה אחד את בקשת חברי הכנסת מהאיחוד הלאומי (מולדת ואחי) להתנתק מהבית היהודי. הוועדה החליטה כי מעתה מפלגת 'הבית היהודי' תקרא "הבית היהודי מיסודה של המפד"ל". מולדת תיקרא "מולדת האיחוד הלאומי" שחברה בימים האחרונים למפלגת התקווה בראשותו של אריה אלדד.


מרכז מפלגת "תקומה" התכנס ביום חמישי האחרון והחליט להעביר להכרעת הרבנים את הסמכות להחליט לגבי המשך דרכה של המפלגה. הרבנים דנו במוצאי שבת בירושלים האם תקומה תצטרף לתקווה, תשאר בבית היהודי או תרוץ בנפרד לבחירות.

 
בתוך כך יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, קרא למועצת הבית היהודי לתת את מקומו לח"כ בני אלון. לערוץ 7 נודע כי במשאל שנערך באתר האינטרנט של 'הבית היהודי' זכה ח"כ בני אלון במירב הקולות -67% אחריו, אורי אריאל, אל"מ במיל' מוטי יוגב, ניסן סלומיאנסקי ואח"כ זבולון אורלב.
 
ח"כ זבולון אורלב דחה את הטענה בראיון לערוץ 7 לפיה המפד"ל עשתה תרגיל עוקץ למפלגת האיחוד הלאומי והביאה לפירוקה, "כל הח"כים חתמו על המועצה הציבורית". לראיון לחץ כאן.

יו"ר מפלגת התקווה, ח"כ אריה אלדד אומר בתגובה להחלטת ועדת הכנסת "היום הוסרה המסכה. הבית היהודי אינו אלא מפד"ל בתחפושת, שלא תטעה כמובן איש".

אלדד הוסיף "המהלך הגדול יותר של הקמת מפלגה של נאמני א"י, בראשות התקווה ומולדת יוצא לדרך".