סגן שר הבריאות בממשלת חמאס, חסן ח'לף, מסר היום (א') כי מספר ההרוגים הפלסטינים מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה" הגיע ל- 507, בהם 107 ילדים ו- 36 נשים. מספר הפצועים עומד על 2,450.

עוד נמסר בדיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי מאז תחילת הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה (3 בינואר) נהרגו 70 פלסטינים, מהם 21 ילדים ו-11 נשים וכן נפצעו 371.

הג'יהאד האסלאמי מסר כי שניים מפעיליו הנמנים על יחידת הטילים נהרגו מאש כוח צה"ל בצפון הרצועה. הארגון נטל אחריות לשיגור פצצת RPG לעבר נגמ"ש ישראלי מזרחית לשכונת זייתון בעזה ולירי צלפים לעבר חייל באזור הישוב נצרים לשעבר. גדודי חללי אל-אקצה - פלוגות איימון ג'ודה, הנתמכות ע"י חמאס, הודיעו אף הן על הריגתו של אחד הפעילים בחילופי אש עם כוחות צה"ל באזור בית לאהיא.

ובתוך כך, מרמדאן שלח, מנהיג בג'יהאד האסלאמי, אומר בראיון לתחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה (4 בינואר), כי "האויב הציוני סבור שהוא יכול לחסל את ההתנגדות, ואולם אני אומר לו שהדבר לא יצלח, וגם אם יפציצו אותנו בפצצה גרעינית לא נוותר לעולם על ההתנגדות". הוא הדגיש, כי ארגונו מתנגד להצבת כוחות בינלאומיים ברצועת עזה, והפלסטינים יראו בהם "כוחות עוינים" וילחמו נגדם.