קצין צה"ל שנפצע באורח אנוש מפיצוץ מטען בבית ממולכד בצפון רצועת עזה הוא סג"מ אהרון קרוב מקרני שומרון. באירוע נפצעו שני חיילים נוספים באורח קל-בינוני .הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים.

אביו של אהרון סיפר לפני זמן קצר בראיון לערוץ 7 כי כעת, לאחר שפונה לבית החולים, התייצב מצבו, וכעת הוא מוגדר קשה אך יציב.

אהרון התחתן לפני כשבוע וחצי עם צביה מרדכי מקדומים ולמחרת החתונה הוקפץ כדי לתדרך את חיילי המחלקה שלו לפני הכניסה לעזה. שבת 'שבע ברכות' נערכה בקדומים ללא נכוחותו.

אביו של הפצוע, הרב זאב קרוב, הוא דמות מוכרת בציבור הדתי לאומי ומכהן כראש הישיבה התיכונית בקרני שומרון. משפחתו וחבריו מבקשים מהציבור להרבות בתפילות לרפואתו: אהרון יהושוע בן חיה שושנה.

כתבת העיתון 'בשבע' דיווחה בגיליון האחרון על שילובם של הכיפות סרוגות בלחימה ומזכירה את סיפורו של אהרון קרוב:

נוכחותם הבולטת במבצע הנוכחי של חיילים ומפקדים מבני המגזר הדתי בכלל ומבני ההתיישבות בפרט, באה לידי ביטוי בסיפורו המיוחד של קצין הצנחנים אהרון קרוב, סיפור שזכה השבוע להדים נרחבים בתקשורת, ועורר התפעלות בקרב שומעיו. קרוב, תושב קרני שומרון ולשעבר תלמיד הישיבה הגבוהה 'נצר מטעיי' בנצרים, הכין בשלושת החודשים האחרונים את חיילי המחלקה שבפיקודו לקראת כניסה קרקעית לעזה. אלא שבלו''ז הצבאי הצפוף השתלב אירוע משמעותי נוסף: נישואיו עם צביה מרדכי, בת היישוב קדומים, שאחיה היה מ''פ שנפצע קשה בלבנון ועבר תהליך שיקום ארוך עד ששב לפיקוד קרבי כמג''ד וסמח''ט. שבת החתן נחגגה בקרני שומרון לפני שבועיים, בשבת פרשת 'מקץ'. במהלך השבת החל חיל האוויר להפציץ מטרות בעזה, ומפקדיו של קרוב החליטו להזעיקו מחשש שיהיה צורך להיכנס לעזה מוקדם מהצפוי. החתן הספיק עוד לעלות לתורה, אך זמן קצר לאחר נטילת הידיים לסעודה, הוקפץ לבסיסו. את המשך שבת החתן חגגה המשפחה ללא החתן.



במהלך השבוע שלפני החתונה נשאר החתן הצעיר בצבא. המבצע היה צפוי להתחיל בכל רגע. לבסוף הוחלט לשחררו הביתה ביום שלישי בערב, שכן יומיים לאחר מכן היה אמור לבוא בברית הנישואין עם בחירת ליבו. החתונה אכן התנהלה למישרין ביום חמישי בערב. ביום שישי בבוקר הספיקה צביה קרוב להכין ארוחת בוקר ראשונה לבעלה, אבל אהרון לא הספיק לטעום ממנה: הוא הוקפץ שוב לצבא, מחשש לכניסה קרקעית צפויה. סימן השאלה הכבד שריחף מעל שבת שבע הברכות שתוכננה לזוג הצעיר בקדומים התפוגג רק עשר דקות לאחר כניסת שבת, אז שב החתן במפתיע. אבל הזוג הצעיר לא זכה אפילו ל-24 שעות של חסד: בליל שבת, ב-23:00 בקירוב, קיבל קרוב הודעה שיתכונן להגיע בבוקר, שכן צה''ל עומד להיכנס לעזה במוצאי שבת וחיילי המחלקה זקוקים לו לצורך תדריך. קרוב נסע, ואת שבוע ה'שבע ברכות' עשתה הכלה בלעדיו.



אביו של החתן, הרב זאב קרוב, ראש הישיבה התיכונית בקרני שומרון, לא מבין את אלו ששאלו אותו כיצד חתן יוצא למלחמה בצורה כזו. ''במישור ההלכתי - מדובר פה במלחמת מצווה שאליה נאמר שיוצא אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה'', הוא מסביר. ''מעבר לזה, מדובר במפקד שמכיר את החיילים, הכין אותם, יודע מה צריך לעשות. הוא לא יכול להשאיר אותם סתם כך. גם הכלה אמרה שברגע הראשון היא היתה ב'שוק', אבל אחר כך הבינה שהבניין הפרטי נהיה לרגע למשהו אחר לצורך הציבור''.

בברכתו תחת החופה, אמר הרב קרוב: ''בברכת האירוסין אומרים 'מקדש עמו ישראל על ידי חופה וקידושין'. למה לא 'מקדש חתן וכלה'? כי אנחנו רואים בבניין הפרטי חלק מהבניין הלאומי. זו הנקודה המרכזית, אנחנו מחונכים על זה, וכעת זוהי שעת המבחן. צריך להראות שזה לא רק דיבורים, כצפצוף הזרזיר, אלא אנחנו באמת פועלים כך''.

התקרית ארעה במהלך לחימה של כוח שריון וצנחנים אמש בצפון רצועת עזה. במהלך סריקות שערך הכוח בבית שמולכד התפוצץ מטען ממנו נפגעו החיילים. בסריקות במקום נחשפו מטען קלע, אפוד ומצלמה.

במהלך הלילה, נפצע חייל צה"ל באורח בינוני ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קל, במהלך הלחימה של הכוחות בעזה.

אתמול נפצע חייל צה"ל באורח קשה ושלושה חיילים נפצעו באורח קל במהלך לחימה של כוח צנחנים בצפון רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי-חולים.

מתחקיר ראשוני עולה כי כוח מילואים זיהה בטעות כוח אחר מחטיבה סדירה כמחבלים. חיילי המילואים פתחו באש מנשק קל, ופגעו בחיילי הסדיר. החייל שנפצע קשה פונה במסוק למרכז הרפואי שיבא בתל השומר.