נתן גפן, החוקר המקיים מאז רצח רבין חקירה עצמאית בניסיון לאתר תשובות ראויות למכלול השאלות והתהיות העולות שוב ושוב סביב אירועי הרצח, ניסה לפתור בימים האחרונים את סוגיית דבריו של מי שכיהן בימי הרצח כשר הבריאות, תא"ל במיל. ד"ר אפרים סנה, ולפיהם ברבין פגעו שלושה כדורים. זאת בעוד התחקיר הרשמי של הרצח קבע כי רבין נורה בשתי יריות בלבד.

כזכור, סוגיה זו של מספר הכדורים שפגעו ברבין העלו לא מעט תיאוריות סביב נסיבות הרצח וזהות הרוצח האמיתי. לדבריו אלה של סנה, דברים שנאמרו מיד לאחר הרצח, כשיצא לדווח את פרטי הנתיחה לתקשורת בתוקף מעמדו כשר בריאות, נוסף סרטו של נפתלי גליקסברג בערוץ השני של הטלוויזיה. בסרט זה גילה גליקסברג עדויות לקיומו של כדור נוסף שפגע ברבין ואינו מופיע בדו"חות הפתולוגיים.

את מסקנותיו המוחלטות מגילויים אלה סירב גליקסברג לחלוק עם צופי הסרט, אולם קביעותיו מתבססות הן על תצלומי הרנטגן של נתיחת הגופה והן על בדיקה של בגדי רבין מליל הרצח, בגדים השמורים בארכיון המדינה ונחשפו בפני גליקסברג לצורך הסרט.

בניסיון לברר עם סנה מדוע נקט בדבריו לתקשורת במספר שלושה כדורים ולא שניים הגיע נתן גפן לחוג בית אותו קיים סנה ברמת אביב לקראת הבחירות. באירוע זה לא צפה ככל הנראה סנה לשאלות שלא תעסוקנה בסוגיית התמודדותו בבחירות הקרובות כראש מפלגת 'ישראל חזקה', שאלות שבהן ייאלץ לחזור שנים רבות אחורה לליל הרצח.

גפן ביקש את רשות הדיבור וכשזו ניתנה הזכיר לסנה את דבריו לפני שלוש שנים בנוגע לרצח ובהם אמר 'אסור שהאמת הבליסטית תטשטש את האמת ההיסטורית'. גפן קבע באוזני סנה כי דבריו אלה תמוהים מאוד שכן האמת הבליסטית היא אמת מוחלטת ואם יש בינה לבין האמת ההיסטורית סטירה הרי שמוכח כי האמת ההיסטורית אינה אמת אלא אמת משוכתבת.

סנה הזכיר כי בליל הרצח כשר הבריאות מסר הודעה לתקשורת ובה אמר שהיו שלושה כדורים בעוד נורו רק שני כדורים, או להיפך, כלשונו של סנה. לדבריו הוא אינו זוכר בדיוק מה היו דבריו לעומת המציאות בשטח. גפן הזכיר לו בשלב זה שדבריו אז הזכירו שלושה כדורים בעוד שבדו"חות הרשמיים המסכמים את האירוע הופיעו שני כדורים בלבד.

סנה המשיך והבהיר כי גורמים המבקשים להסיט את אשמתו של יגאל עמיר מבקשים להיתלות בדבריו באותו לילה כהוכחה לכך שהייתה קונספירציה ואכן כדור נוסף נורה על ידי אדם אחר.

גפן מצידו קבע שדבריו אלה של סנה תואמים את הדו"חות של בית החולים, אך אינם תואמים את דו"חותיו המסכמים של פרופ' היס, ראש המכון הפתולוגי באבו כביר. הוא הזכיר לסנה גם את דבריה של דליה רבין שתהתה גם היא על הסתירות לכאורה בין דברי סנה ודו"חות בית החולים לעומת הדו"ח הפתולוגי של היס.

סנה מצידו העדיף למקד את דבריו בחזרה לסיכום הדברים וקבע כי יגאל עמיר הוא רוצחו של רבין כחלק ממערכת הסתה פוליטית כוללת ואין בכוונתו להיכנס לוויכוח הגועלי הזה, כלשונו, ויכוח המנסה להסיט את האחריות מעמיר. "אני ביציאתי מחדר המתים אמרתי שלושה כדורים והיו שניים. אני מודה שטעיתי. מעבר לזה אני לא עוסק בדבר הזה ולא אדבר עם אף אחד שינסה להפיח תיאורית קונספירציה", אמר סנה שקבע כי הטעות יכולה הייתה להיווצר מהטראומה אותה חוו, ולדבריו באותו מעמד ובאותה מציאות יכול היה לטעות ולטעון אף שמדובר בעשרה כדורים ולא שלושה, וגם דברים אלה יכולים להיות מובנים לנוכח המורכבות והדרמטיות של אותו ליל רצח.