בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נערך היום (ה') דיון בנושא הרעת תנאיו של האסיר יגאל עמיר, בשל "הראיון" שכביכול העניק לערוץ 10. נזכיר כי במסגרת הרעת תנאיו, נענש עמיר ונשללו ממנו זכויות כמו דיבור בטלפון, התייחדות עם אשתו ושימוש במוצרי חשמל שונים.

במהלך הדיון תקף בית המשפט בצורה קשה את שירות בתי הסוהר על ההתעללות ביגאל עמיר. בתום הדיון הקפיא השופט את העונשים שנתן שב"ס לעמיר.

עו"ד עדי קידר סיפר לערוץ 7 על השתלשלות העניינים: "יגאל עמיר ייצג את עצמו בדיון, כי החלטנו שהוא יעיד בעצמו וייספר בצורה מלאה את כל ההתרחשות".

"היו לנו שתי טענות - הראשונה הייתה שהליך השפיטה נגדו היה פגום, כיוון לא חל עליו איסור לדבר עם אנשים זרים. שירות בתי הסוהר טען שאסור לעמיר להתקשר ובעצם הוא ניצל את שיחת הטלפון שלו ואילו אנחנו טענו שזה כלל לא נכון ומותר לו להתקשר. לא הייתה להם תשובות לנושא זה ולא היו להם מסמכים שמעידים שאסור לו להתקשר".

"הטענה השנייה הייתה שנעשו מולו מעשים לא חוקיים כשהרעו את תנאיו, והשיפוט המשמעתי היה לא חוקי. למשל, לא היה בסמכות מפקד בית הסוהר לשפוט אותו בשלב השני".

קידר ממשיך ומתאר את שאירע בדיון: "השופט אמר לשב"ס שכדאי להם לוותר, ומה שיגאל קיבל היה די והותר. אנשי השב"ס יצאו להתייעצות ולאחר מכן חזרו לאולם ללא תשובות. הם ענו תשובות מתחמקות ולא תשובות אמיתיות לכל המחדלים. הפקידה הציעה לדחות את הדיון והשופט קבע שבנתיים כל העונשים מוקפאים".

נציין כי המשך הדיון נקבע ל-12.2.09. 

עו"ד קידר הדגיש כי "המהלך הזה מאוד נדיר. 10 שנים אני בעולם המשפט, וטרם ראיתי כזה דבר, שהשופט יבטל את כל העונשים".

עוד ציין עו"ד קידר כי המעבר של עמיר מכלא רימונים לכלא רמון לא נחשב לחלק מהעונש אותו קיבל עמיר על אותו "ראיון", אלא חלק מעתירה נפרדת. "אבל זה שטויות, אנחנו יודעים שזה חלק מכל המהלך".

כעת, לאחר שהעונשים על עמיר הוקפאו, הוא אמור להגיע חזרה לבית סוהר רמון ולקבל בחזרה את התנאים כמו אסיר במעמדו.