חברת הכנסת צביה גרינפלד ממר"ץ תוקפת בחריפות את יו"ר הליכוד נתניהו וקובעת כי מאחוריו היסטוריה ארוכה של התעלמות מהסתה.

את הדברים אומרת גרינפלד בעקבות תגובת הליכוד לדבריו של מועמד התנועה לכנסת, משה יעלון, ולפיהם התבטאויותיו של חבר הכנסת אביגדור ליברמן כלפי הערבים אינן ראויות.

בתגובת הליכוד נאמר כי דברי יעלון נאמרו על דעתו בלבד, ולטעמה של חברת הכנסת גרינפלד מדבור בעדות נוספת להתעלמותו של הליכוד ולהתעלמות העומד בראשו, נתניהו, מהסתה.

"זאת לא הפעם הראשונה שהליכוד ונתניהו עוצמים עין לנוכח הסתה בוטה. לנתניהו יש היסטוריה ארוכה של התעלמות מהסתה בוטה: זכורה לכולנו התנהגותו טרם רצח רבין כאשר הנהיג תהלוכה ברעננה כשמאחוריו ארון קבורה ועליו כתוב "רבין בוגד". זכורה גם אותה עצרת בה נאם נתניהו בכיכר ציון כשמסביבו שלטים וקריאות "מוות לרבין" ובקהל מחלקים תמונות של רבין במדי SS", אומרת גרינפלד ומוסיפה כי "כמי שמתיימר להנהיג את העם על נתניהו מוטלת אחריות שאין להתחמק ממנה, כמנהגו. בפעם הבאה, כשהרטוריקה האלימה כנגד האזרחים הערבים תתורגם למעשי אלימות ברחובות, נתניהו לא יוכל שוב לטעון כי לא שמע ולא ידע".

נראה כי בשטף הלהט להנפיק את הכותרת הבאה לעיתונות פרחו מזיכרונה של חברת הכנסת גרינפלד מספר עובדות, ונדמה כי ראוי להזכיר אותן:

באשר לארון הקבורה שכה דובר בו, ולא פעם הוטחו בנתניהו האשמות כאילו מדובר היה באקט סמלי הדורש את הירצחו של רבין, הרי שחשוב לזכור כי על ארון הקבורה המדובר היה הכיתוב 'הציונות' או 'רבין קובר את הציונות', אך בשום פנים לא 'רבין בוגד' כפי שכותבת גרינפלד. כזכור הארון נישא על כתפי מפגינים שבאו למחות על מהלכיו של רבין ולקבוע כי במהלכיו אלה הוא קובר את הציונות.

עוד נזכיר כי השימוש בארונות קבורה כחלק ממיצגי הפגנות מלוות את המחאה הישראלית מזה שנים רבות, לעיתים מדובר במחאה נגד מהלך אותו מגדירים המפגינים כ"קבורת הציונות", ולעיתים כ"קבורת מערכת החינוך", וכיוצא באלה.

בכל אופן קריאה לרצח ראש הממשלה רבין לא הייתה במפגן ארון הקבורה המדובר ההוא. למרות שארגוני שמאל מטיחים שוב ושוב את האשמה הזו כלפי נתניהו.

פרט היסטורי נוסף  שנשכח על ידי הגברת גרינפלד הוא זהותו של מחלק תמונותיו של רבין במדי SS. כזכור היה זה לא אחר מאשר סוכן השב"כ אבישי רביב שחילק את התמונות במסגרת מסע ההסתה שלו את ציבור הימין הפוליטי בישראל נגד הממשלה. היותו של רביב איש שב"כ אינה זקוקה עוד להוכחה, אולם שוב ושוב חוזרים אנשי שמאל ואנשי ממשל על טענת תמונות רבין במדי SS , על אף היותם מנותקים מהמציאות.