"אני נמצא פה עם שלושה שרי אוצר בממשלות הליכוד, ביחד איתי ארבעה", אמר יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו בפתח מסיבת העיתונאים בהם הציגה הצמרת הכלכלית של הליכוד את התוכנית הכלכלית שתתמודד עם המשבר הכלכלי, "אנשים שהוכיחו יכולת ושיש להם רקורד ברור", אמר נתניהו. לצידו ישבו יעקב נאמן, דן מרידור, וסילבן שלום שכיהנו כשרי אוצר בממשלות ליכוד שונות. "תיק האוצר ישאר בליכוד", ענה נתניהו לשאלת אחד העיתונאים. "החינוך והליכוד ישארו אצלנו, וזוהי הבטחה".

בראשית האירוע הדגיש נתניהו את חשיבותו בעיניו, "רציתי לפגוש אנשים אלו בשביל להציג לציבור כיצד נרצה להתנהל אל מול המשבר העולמי שאת מימדיו העצומים הציבור עדיים איננו תופס"

"הנגיד סטנלי פישר דיבר על 50,000 מפוטרים בישראל עד סוף השנה, בארה"ב פיטרו אתמול ביום אחד 36,000 איש. מטרתה של התוכנית שנציג כאן היא להפוך את הנפילה, לשנות את המגמה ולהחזיר את הצמיחה שהיא הערובה הטובה ביותר לשמירה על מקומות העבודה", והדגיש כי,"הפחתת מיסים היא תנאי הכרחי להיפוך המגמה"

"המשבר שאליו אנחנו נכנסים הוא כבד מאוד אך אנו נכנסים אליו מאוחר יותר משאר המדינות, כיוון שבממשלות הליכוד האחרונות נעשו רפורמות חשובות ששיפרו את מצבה של הכלכלה הישראלית"

נתניהו ביקר בעקיפין את פעולתה הנוכחית של הממשלה, "הגורם היחיד כרגע שמבין שיש משבר ופועל בכדי לקדם את פניו הוא נגיד הבנק המרכזי סטנלי פישר. הוא פועל בצורה אחראית, ואני מברך כל יום על המצאותו שם", אמר נתניהו וציין כי הוא שמח שביקש ממנו לכהן בתפקיד זה.

"בעוד סטנלי פישר עושה את המלאכה אני לא רואה כי לממשלת קדימה יש תוכנית, אני לא מזהה דבר מלבד דשדוש. ממפלגת העבודה היושבת בממשלה אני שומע תוכנית, אך זו תוכנית רעה שעשויה לגרום למפולת ולקשיים גדולים מכפי שאנו מתארים לעצמנו, ולמעשה להאריך את זמן המשבר", אמר.

"לעומת זאת התוכנית שאנו מציעים פה היא תוכנית ברורה וטובה שמטרתה לבלום את המגמה להוביל לצמיחה", אמר נתניהו ועבר לפירוט חמשת הצעדים העיקריים הכלולים בא.

"קודם כל נטפל במשבר האשראי שהוא משבר חריף מאוד, הורדת הריבית של הנגיד שהיא צעד בכיוון זה איננה מספיקה. נפעל אל מול המערכת הבנקאית בכדי לשכנע אותה להלוות כסף, גם באפיק האשראי הבנקאי וגם באשראי החוץ הבנקאי"

"הנושא השני הוא חזרה לנתיב הרפורמות, בו הלכנו בממשלות הליכוד הקודמות שלמעשה הוקפא בממשלה הנוכחית, והרפורמה הראשונה שננקוט בא היא רפורמה בקרקעות, במנהל מקרקעי ישראל, ובוועדות התכנון והבנייה"

"הנושא השלישי הוא נושא תשתיות התחבורה, נושא שעסקנו בו והוקפא. השילוב של שוק הנדל"ן ותשתיות יצור תמריץ גדול למשקיעים", אמר נתניהו והדגיש, "יש לנו מדינה קטנה שפקוקה מחדרה עד גדרה, פתיחה של הפקק הזה תיצור מהפכה כלכלית", אמר נתניהו וציין כי בנוגע לתשתיות רכבת, "זה אבסורד שמדינת ישראל לא נמצאת במאה ה-21 במקום שארה"ב הייתה בו במאה ה-19"

"הנושא הרביעי הוא השקעה במחקר ופיתוח, יש הצדקה להגדיל כאן את ההוצאה, והיא תוטה כלפי עסקים קטנים ובינוניים", אמר נתניהו, "והנושא החמישי הוא רפורמה במיסים. אני רוצה להזכיר לכם שהרפורמה הראשונה במיסוי הייתה של שר האוצר מהליכוד; משה ניסים שהאמין שרוב הכנסתו של אדם צריכה להיות בידו"

"מאז הצטברות ענני המשבר, אני חוזר ואומר שיש להוריד מיסים, כיוון שהפחתת מיסים מעודדת את שינוי המגמה", "הפחתת מיסים חיונית ליצירת מקומות עבודה והחזרת הצמיחה. בלי זה כל הרעיונות לא יועילו", "את ההורדה נתחיל מרמות המיסוי הנמוכות, כיוון שזה כסף שנכנס לכיסי האזרחים והולך מייד לצמיחה. נוריד את מס ההכנסה מ-46% ל-35% כמס מקסימום, ואת מס החברות מ-25% ל-18%"

"במציאות הכלכלית הבינלאומית קשה מאוד לשנות את כלכלת סין או הודו, אבל קל יחסית לשנות את המגמה בכלכלה קטנה כמו הכלכלה הישראלית", אמר נתניהו וציין, "יתכן מאוד כי המהלכים פה ידרשו מאיתנו גרעון זמני, ואנחנו מעדיפים שהסיבה לו תהיה הקטנת מיסים ולא הגדלת תוצאות"

"אני חושב שיש לנו פה הזדמנות גדולה מאוד. אנחנו נכנסים למשבר הכלכלי במצב טוב יותר משל שאר מדינות העולם ואם נבחר ונבצע את התוכנית שאני מציג כאן, אנחנו גם נצא מהמשבר במצב טוב יותר, ונגיע לשורה הראשונה של כלכלות העולם"

לא נתניהו דיבר עו"ד יעקב נאמן שהדגיש כי מטרת התוכנית היא קודם כל, "למנוע מפולת נוראית בתעסוקה". דן מרידור שכיהן כשר האוצר בממשלת נתניהו הדגיש כי התחום הכלכלי איננו מדע רחוק אלא, "מצב רציני המצריך אחריות והתנהלות אל מול המשבר"

"ספרי הכלכלה לא נותנים תשובות פשוטות למשבר כזה, כיוון שלא היה משבר כזה, בטח לא בשמונים השנים האחרונות", הדגיש מרידור, "אי לכך אין מנוס מלאפשר גרעון מסוים עכשיו"

"העשירים יסתדרו, מי שיש סכנה לפרנסתו היא האדם הפשוט, העשירים יסתדרו", סיכם מרידור וציין , "היהודים בעולם הכלכלי באירופה ובארה"ב מצויים גם הם במשבר, אם נאושש את הכלכלה פה אנחנו יכולים להוביל לגל עלייה גדול לישראל"ץ נתניהו ביקש להדגיש, "ולהחזיר את הישראלים היורדים"

"אנחנו באים אליכם היום בשביל להגיד לכם מה אנחנו מתכוונים לעשות בארבע וחצי השנים האחרונות", אמר סילבן, "העולם כולו נדרך כבר באוגוסט-ספטמבר אך אצלנו זה לקח הרבה זמן. אנחנו מדברים על טיפול במשבר כדבר ראשוני, הוא אינו קל ודורש יציאה מהקופסא"

"אנחנו צריכים לטפל לא רק בטווח הארוך אלא גם בטווח הקצר והבינוני, אנחנו צריכים לאפשר לעסקים להמשיך ולשמור על עצמם בחיים, והמטרה שלנו היא להעניק את אותה מנת חמצן לעסקים הקטנים והבינונים, בכדי ליצור את התנאים לצמיחה".