השר יצחק הרצוג, שר הרווחה והשירותים החברתיים, הממונה גם על תפוצות ומאבק באנטישמיות, השתתף ביום שלישי השבוע, בטקס חסידי אומות העולם שנערך בברטיסלבה, סלובקיה. הטקס התקיים בתאריך בו מציינים ברחבי העולם את יום השואה הבינלאומי.

את נאומו, בפני הצמרת המדינית של סלובקיה ובראשם, הנשיא, ראש הממשלה, סגנו, שרים  וחברי פרלמנט,  פתח השר הרצוג ברשמיו מביקורו, מספר שעות קודם לטקס, בקברו של הרב משה סופר זצ"ל הידוע בכינויו החת"ם סופר.

"אני מגיע מקברו של החת"ם סופר, מגדולי הרבנים ופוסקי ישראל", אמר השר הרצוג והוסיף: "מאות בשנים חיו כאן יהודים שהגו ולמדו תורה והקימו קהילה יהודית לתפארת, שנכחדה בשואה. כיום אני מגיע מירושלים להודות לאלו שהצילו יהודים על קיום מצוות "ואהבת לרעך כמוך". ממשיכיו של החת"ם סופר ממשיכים להפיץ את אור התורה ודרכו של החת"ם סופר גם בישראל, ארץ הקודש".

יצוין כי אביו של השר הרצוג, חיים הרצוג ז"ל,  שכיהן כנשיאה השישי של מדינת ישראל, ביקר גם הוא בשנת 1991 בקברו של החת"ם סופר במסגרת ביקור ממלכתי נשיאותי, שקיים בצ'כוסלובקיה דאז. 

קיברו של החת"ם סופר נשמר ביחד עם חלק מבית העלמין היהודי העתיק מתחת לאוטוסטראדה ראשית בעיר ומהווה אתר עלייה לרגל. הרצוג הביע התרגשות רבה בעת ביקורו במקום והדליק לזכרו נר.