סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, יו"ר ש"ס אלי ישי, סבור כי הבטחותיו המדיניות המפליגות של אולמרט לפלשתינים נועדו "לרצות את הגויים ולזכות אותו בפרס נובל".

לדבריו מרגע בו הודיע אולמרט על כוונתו להתפטר מתפקידו החל לפעול בחתרנות מואצת לביצוע וויתורים להנהגת הרש"פ. "מהרגע שהוא התפטר הוא רק חושב על פרס נובל ועל איפה הוא ייתן הרצאות בעולם בעתיד".

לשאלתנו אם יתכן שאולמרט קיים את המגעים לוויתורים אלה עוד טרם ההתפטרות, וזאת חרף הבטחותיו לש"ס, אומר ישי כי להערכתו אולמרט ידע שאין לו רוב קואליציוני להעברת מהלך שכזה ולכן לא קידם את רעיונותיו באופן כה מואץ.

עם זאת מעלה ישי הערכה לפיה גם בתקופה זו קידם אולמרט מהלכי ויתורים, אם כי בקצב נמוך בהרבה ובהיקפים פחותים.

לטעמו של יו"ר ש"ס "אין לאולמרט לא את הסמכות המוסרית ולא את הסמכות החוקית והערכית להצהרות והבטחות שכאלה. הרי לא רק שהוא לקראת הליכה הביתה בעוד כמה ימים, אלא שמדובר בראש ממשלה שהתפטר. לכן דבריו חסרי עוגן מוסרי וחוקי", אומר ישי המוסיף כי "בממשלה שתקדם מהלכים שכאלה לא נשב. זו בדיוק הסיבה שהבהרתי שאנחנו מתכוונים להמליץ על נתניהו להרכבת הממשלה הבאה".

כאן המקום להזכיר כי בהבטחותיו של אולמרט לפלשתינים, כפי שנחשפו אתמול ב'ידיעות אחרונות' כלולים בין השאר סעיפים המדברים על חזרה לקווי 67' לבד מגושי ההתיישבויות, מתן פיצוי טריטוריאלי בנגב על כל שטח משטחי ההתיישבויות שייוותרו בידי ישראל, העברת מזרח ירושלים והמקומות הקדושים לשלטון בינלאומי ועקירת לפחות שישים אלף מתיישבים מבתיהם.