היום (ג') בצהריים, חתמו ראשי מפלגת העבודה, בהם יו"ר המפלגה ושר הביטחון אהוד ברק, שר התשתיות לאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, שר החקלאות שלום שמחון, יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה, ח"כ אופיר פינס, מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל , ראשי מועצות אזוריות ופעילים סביבתיים, על אמנה סביבתית - מסמך משפטי המפרט את ההתחייבויות המפורשות של מפלגת העבודה בתחומי איכות הסביבה, אותם היא תקדם בממשלה ובכנסת.

לדברי שר הביטחון, אהוד ברק, "התייצבותנו באירוע מוכיחה את המחויבות של המפלגה לנושאים סביבתיים. אנו המפלגה הגדולה הראשונה בישראל שמאחוריה רקורד עשייה סביבתי מרשים ואנו מתחייבים להמשיך ולהוביל את הנושא בכל אחד ממשרדי הממשלה בהם נכהן ובממשלה אותה אנו מבקשים להוביל".

ח"כ אופיר פינס, יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, מהמחוקקים הסביבתיים הפעילים והבולטים בכנסת היוצאת אמר : "מפלגת העבודה תשאיר את המשרד להגנת הסביבה, תוך הרחבת סמכויותיו והקמת קבינט סביבתי. אנו נמשיך בתנופת החקיקה והעשייה הסביבתית כדי לצמצם את הפערים בין ישראל למדינות במערב, אחרי שכולם כבר מבינים כי סביבה מזוהמת היא סביבה שהורגת".

שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, סקר בפני הפעילים את פריצת הדרך שהוביל בקדנציה הנוכחית עם מהפכת הגז הטבעי, קידום האנרגיות החלופיות, מתן תמריצים ליצרני אנרגיה סולארית, והטיפול היסודי במשבר המים.

השר בן אליעזר הוסיף ושיבח את פעילותו של ברק להסרת התנגדויות מערכת הביטחון מהקמת תחנות כוח באנרגיית הרוח והשמש בשטחים שונים באזור הנגב וברמת הגולן.

גיל יודפת, ראש סיעת הירוקים בראשון לציון, אחד הסניפים הגדולים של מפלגת "הירוקים", הצהיר על מעברו למפלגת העבודה ועל תמיכה בה לצד עשרות פעילים סביבתיים בולטים מהירוקים ומהתנועות הירוקות. לדבריו, "רק מפלגה גדולה תדאג לנושאי איכות הסביבה. כיום לצערי אין סיכוי שהמפלגות הקטנות עוברות את אחוז החסימה ולכן אני קורא לכל - את הפתק הירוק בקלפי יש לשים עבור אמת ירוקה".