שר המדע, התרבות והספורט, ראלב מג'אדלה, חתם מושב שעסק ב"ממחקר ופיתוח ליישום תעשייתי וכלכלי כחלק ממדיניות לאומית" בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי ואמר כי "אנחנו אחת מארבע המדינות המובילות בעולם בתחום החלל ובין המובילות בעולם במחקר בטחוני, אך עדין לא מילאנו את תפקידנו לטובת החברה הישראלית".

"אם לא נגייס את המדע והחברה לטובת השקעה, כדי לצמצם פערים בחברה הישראלית אנחנו בסכנה", הוסיף השר מג'דאלה.

השר התייחס גם התייחס לנושא של נאמנות מול אזרחות ואמר: "מי שרוצה נאמנות מאזרחי ישראל הערבים, צריך קודם כל לדאוג שהמדינה תהיה נאמנה להם, על ידי סגירת פערים. לדמגוגים שמבקשים נאמנות, אנו משיבים שמדינה שרוצה שאזרחיה יכבדו ויאהבו אותה חייבת להתייחס אליהם בהתאם. אני מקווה שנחזור להיות חברה שפויה, הדמגוגים לא יצליחו להביא אותנו למצב ייאוש, כי הרוב הגדול החברה הישראלית מוביל לשפיות ופרגמטיות".

יגאל ארליך, משנה ליו"ר המועצה הלאומית למו"פ ונשיא "יוזמה" טען כי "המועצה הלאומית למו"פ לפי תפיסתי היא גוף בלתי תלוי ועצמאות בהתווית מדיניותה היא אלמנט חשוב. יש להעביר את המועצה הלאומית למו"פ למשרד רה"מ, כיוון שעליה להיות עצמאית ובלתי תלויה במגזרי המשק  השונים; הבחירות הן ההזדמנות לעשות זאת".

השר מג'אדלה התייחס לדברי ארליך ואמר כי "יש מדענים שרוצים יוקרה ולכן רוצים שהמועצה הלאומית למו"פ תהיה במשרד ראש הממשלה. כשנכנסתי לתפקיד פנו אלי מדענים בכירים ואמרו שעל מנת להצליח, עלי להעביר את המולמו"פ למשרדי".

מנחם יערי, נשיא האקדמיה הלאומית למדעים אמר כי "דו"ח ועדת שוחט מלפני שנה התריע לגבי נושאים רבים, רובם השנה במגמה שלילית, אבל יש תחום שנמצא בעליה- יכולת המערכת לקלוט מדענים חוזרים, בשנה האחרונה חל גידול בקליטה של מדענים חוזרים. בעקבות כך חל גידול בהעמדת תשתיות שיאפשרו המשך מחקרים שהוקפאו".