עם סיום כהונתה של הכנסת ה-17, מפרסם המכון לאסטרטגיה ציונית את מדד החקיקה הציונית בו הופקו מדליות זהב, כסף וארד לחברי הכנסת שהצטיינו בפעילות למען העברת חוקים ציוניים.

דו"ח מדד החקיקה הציונית יוצא מטעם המכון לאסטרטגיה ציונית בפעם הראשונה לקראת הבחירות הקרבות. הדו"ח מסכם את החקיקה הציונית במהלך כהונתה של הכנסת ה-17, מניסן תשס"ו (מרץ 2006) ועד שבט תשס"ט (פברואר 2009). במסגרת הדו"ח נכללו אך ורק חוקים ותיקונים שעברו את כל שלבי החקיקה. הדו"ח מעלה על נס פועלם הציוני של הח"כים שהצטיינו בהעברת אותם החוקים.

עשרה ח"כים מובילים בתחום החקיקה הציונית מרכיבים את ראש החץ הציוני של הכנסת היוצאת. למקום הראשון הגיע ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) וזכה במדליית הזהב הציונית.

במדליית הכסף הציונית זכו, לפי הסדר, חברי הכנסת עתניאל שנלר, הרב מיכאל מלכיאור ומשה כחלון. מדליית הארד הציונית מוענקת לחברי הכנסת אמנון כהן, גלעד ארדן, אריה אלדד, אורי אריאל, יצחק לוי ואבשלום וילן.

המכון לאסטרטגיה ציונית הינו מכון מחקר יישומי אשר הוקם על מנת להבטיח כי ישראל ברת קיימא, תוסיף ותמשיך להיות מדינה יהודית.

בין פעילויות המכון: הגשת הצעת חוקה למדינת ישראל בכנסת ה-16; חיזוק הזהות היהודית בתוכניות הלימודים של משרד החינוך; מחקרים בתחומים מגוונים דוגמת ציונות, דמוגרפיה, קרקעות; תכנית מנהיגות צעירה לחוקרים ופעילים חברתיים; ועוד. בשנה שעברה, לכבוד שנת השישים למדינה, הובילה קבוצת המנהיגות הצעירה מיזם לחתימה מחודשת של חברי הכנסת ה-17 על מגילת העצמאות.

לדו"ח המלא לחץ כאן