יו"ר 'ישראל חזקה', חבר הכנסת לשעבר תא"ל במיל ד"ר אפרים סנה אינו מתרשם מהסקרים שאינם מעניקים למפלגתו מושב בכנסת הבאה, ומשוכנע כי את התשובה האמיתי באשר למעמד מפלגתו יקבל הציבור מחרתיים בערב.

לדבריו ביומן ערוץ 7 הוא רגוע למרות הסקרים הבלתי מחמיאים שכן "הסקרים לא הטיבו עם מפלגות קטנות, אבל תמיד היו מפלגות שהבקיעו מעלה, וזה מה שיקרה עם ישראל חזקה".

הוא מציין כי למסקנה זו הוא מגיע בעקבות מבצע טלפוני במאות אלפי בתי אב. "יש שיעור תמיכה גבוה בהרבה מאחוז החסימה".

בהתייחסו למאבק בפשע, גולת הכותרת של קמפיין הבחירות של מפלגתו אומר סנה כי קיימת רשימת עבודה מפורטת שיש להתחיל ולהפעיל אותה. תכנית זו כוללת בין השאר מתן גיבוי לשוטרים, מתן תחושה לשוטרים שיש שר שמגבה אותם. שינויי חקיקה. גיבוי חוקתי למערכת המשטרה הן בתחום הענישה והן בתחום הסיוע למשטרה בעת ביצוע תפקידיה. טיפול בתופעת דמי החסות.

סנה מתייחס בדבריו גם לסוגיית שליט וההשוואה לימים בהם יצאה ישראל למבצע אנטבה כדי להשיב את אנשיה הביתה, מבצע בו היה סנה עצמו מפקד כוחות הרפואה.

סנה סבור כי לו הייתה אפשרות מבצעית לחילוצו של שליט הרי שישראל הייתה עושה זאת, ובאין אפשרות שכזו הרי שישראל עושה להערכתו ולמיטב הבנתו את המירב כדי לשחרר את שליט. להערכתו בהכירו את הדמויות הפועלות לשחרורו של גלעד הם מודעים לגבול הקו האדום שאותו אין לחצות בעסקה שכזו. "אבן הבוחן צריכה להיות שלא ישחררו אנשים שביוצאם יפילו חללים מקרב אזרחי ישראל וישפכו דם נקיים רב. זה צריך להיות השיקול ואני מניח שמי שמחליט לא מחליט על פי שיקולים אחרים זולת השיקול הזה".

באשר להתנהלות בסוגיית שליט במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' סבור סנה כי בתחום זה כשלה ישראל. "לפי דעתי יש קו אדום אבל מה שהוחמץ היה כששלטנו בשמי עזה. זה היה זמן להפסיק את שלטון החמאס וגם להשיג עסקה נוחה לשחרור גלעד שליט".