השר בנימין (פואד) בן אליעזר, סגן שהב"ט מתן וילנאי וח"כ קולט אביטל השתתפו הערב (א') בכנס היערכות מסכם של מחוז ירושלים של מפלגת העבודה, בהשתתפות כ-100 פעילים מרכזיים.

השר בן אליעזר אמר בכנס כי ההתקדמות שחלה בנושא שליט היא בזכות המלחמה, "החמאס חטף מכה קשה, וההתקדמות שחלה בנושא גלעד שליט- היא רק בזכות זה, כך גם ההסדרה המדינית על מנת שיהיה שקט לתושבי הדרום לאורך זמן".

עוד אמר, "אני מסתובב בשטח הרבה, רואה את האימהות שאומרות- רק תשמרו לנו על הילדים. כל עם ישראל ראה במלחמה האחרונה את ההנהגה הישראלית. אני שואל - מי היה זה שניצח את המלחמה? מי ארגן את הצבא? מי הכין את העורף? מי הכין אותנו למצב בו אין יישוב שבו לא אומרים - אנחנו מצדיעים לכם. אלו היו שר הביטחון, סגן שר הביטחון ומערכת הביטחון".

השר בן אליעזר ציין גם את תפקידה של מפלגת העבודה בשמירת הדו-קיום, "הסתובבתי אתמול ברחוב הערבי. לדבר עליו בהכללה בצורה שמדברים עליו מעמיד אותנו בפני מצב שאנחנו לפני אינתיפאדה. אנחנו דקה לפני אינתיפאדה ברחוב הערבי. תפקידנו כמפלגה, כפי שתמיד ידעה להיות עם יד על ההדק כשצריך, ובו זמנית עם יד מושטת לשלום ולדו-קיום".

לדבריו, "אנו מתמודדים עם הבעיות הכי קשות שעמדו אי פעם בפני ישראל, ביטחוניות, כלכליות וחברתיות. אני אומר למצביעים, בין אם רוצים לראות את ברק כראש הממשלה, בין אם רוצים כשר בטחון ובין אם רוצים לראות אותנו באופוזיציה - לכולם אני אומר שאנחנו צריכים מפלגת עבודה חזקה. גם אם הימין יזכה לרוב, נעמוד תוך שנה עד שנה וחצי בפני בחירות כלליות שוב כי מדינת ישראל היא עדיין לא עצמאית, אנחנו לא שולטים בעולם, האמירות והספינים שבאיומים נוכל לכבוש - מוטעות".

לסיום אמר, "אנחנו חייבים להסתכל אל הילדים שלנו, ולספק להם תשובות, בשביל הילדים שהולכים אל המלחמה אנחנו חייבים הרבה מאוד. אנחנו נאבקים בשביל הילדים האלה ובשביל להבטיח שמישהו ישמור עליהם. זוהי השעה שכל אחד מכם צריך לעבוד קשה, אנחנו נלחמים כאן על החיים של כולנו".