להגבלת צריכת הביצים יש השפעה מועטה בלבד על רמות הכולסטרול, אישרו החוקרים. מאוניברסיטת סוריי נמסר כי לרוב האנשים ישנה היכולת לצרוך כמה ביצים שיירצו ביום מבלי לפגוע בבריאות שלהם. bbc מדווח.

החוקרים, שניתחו כמה מחקרים מוקדמים יותר לגבי צריכת ביצים כחלק מהדיאטה, אמרו כי הרעיון שניתן לאכול יותר מ-3 ביצים בשבוע הוא גרוע. הם הסכימו להודות כי הרעיון שלנו לגבי אכילת יותר מידי ביצים נובעת מטעות בשיפוט המונעת מידע והוכחות שכבר עבר זמנם.

המאמר, שפורסם בעיתון הבריטי לתזונה, טען כי אכילה של שומנים מוקשים הינו אחד הגורמים העשויים לגרום לבעיות בריאות.

החוקר, פרופסור ברוס גריפין, אמר כי הביצים הן למעשה גורם מפתח לדיאטה בריאה, מכיוון שהן עמוסות בחומרים מזינים. "התפיסה השגויה המקשרת בין צריכת ביצים לבין רמת כולסטרול גבוהה ומחלות לב חייבת להיות מתוקנת. כמות השומן הרווי בדיאטה שלנו יוצרת השפעה על הכולסטרול בדם. הציבור אינו צריך להיות מוגבל בכמות הביצים שהוא צורך, להיפך- יש לעודד את האנשים להוסיף ביצים לדיאטה הבריאה, מכיוון שהם אחד המרכיבים המכילים כמות גבוהה מאוד של ערכים תזונתיים צפופים".

בעוד רמת הכולסטרול בדם העולה מגבירה את הסיכון למחלות לב, רק כשליש מן הכולסטרול בגוף מגיע מאוכל ותזונה. גורמים אחרים, כגון: עישון, משקל יתר ופעילות אקטיבית עשויים להשפיע על השומנים בדם ועל רמת הכולסטרול ועל הסיכון למחלת לב.

איגוד הלב הבריטי הוריד את הייעוץ על הגבלת אכילת הביצים לשלוש בשבוע בשנת 2007 לאור מחקרים שיצאו באותה התקופה. ולמרות הכול, 45% מן הצרכנים עדיין טוענים כי זה הגיוני להגביל את צריכת הביצים.

גם הדיאטניות הודיעו כי הן ממליצות לשלב את הביצים בדיאטה המאוזנת. "אומנם קיים רכיב של כולסטרול בביצה, אך הוא אינו גורם לתרומה משמעותית לרמת הכולסטרול בדם של האוכל את הביצה", אמרה ויקטוריה טיילור, דיאטנית בכירה.

"אם רוצים להוריד את רמת הכולסטרול בדם, הרבה יותר חשוב להקטין את צריכת השומן הרווי ממאכלים כמו בשר אדום, מוצרי חלב עשירים בשומנים, עוגות, ביסקוויטים ומאפים", היא הוסיפה.

בשנת 2007 נאסר שידור פרסומת משנות החמישים בבריטניה. השידור ביקש מהצופים ללכת לעבודה לאחר אכילת ביצה בבוקר. השידור היה אמור להעלות לצופים זיכרונות משנות החמישים, בהן עודדו את אכילת הביצים. הועדה שאסרה את השידור נימקה את החלטתה בכך שהפרסומת פעלה בניגוד לעקרון של אכילת דיאטה מגוונת.