השר לשעבר ד"ר עוזי לנדאו, בכיר 'ישראל ביתנו', מוטרד מאמירותיו של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, השואף להקמת ממשלה משותפת עם 'קדימה'.

"מטרידות אותי האמירות של יו"ר הליכוד נתניהו שרוצה להקים ממשלה עם קדימה העבודה וש"ס. זו ממשלה נראית כימנית אבל ידועה בציבור כשמאלית", קובע לנדאו.

לנדאו אינו מקבל את הטענות לפיהן דווקא ההתבטאויות הנשמעות מכיוון 'ישראל ביתנו' הן ששולחות את נתניהו לזרועות 'קדימה' ו'העבודה'. לדבריו "הנושאים שאנחנו מעלים הם ביסודה של כל ממשלה לאומית. אנחנו ממלאים את החובה ששולחינו הטילו עלינו".

לשאלה אם לבני כל כך גרועה מדוע לא מבהירים ב'ישראל ביתנו' שלא ימליצו עליה בפני הנשיא, אומר ד"ר לנדאו כי אמנם עד כה לא נאמר בפומבי מה ייאמר ועל מי יומלץ בפני הנשיא אך "ברור מרוב מכריע של דוברינו את מי היינו רוצים לראות בראשות הממשלה".

לנדאו רומז לכך שהעמימות עליה שומר יו"ר סיעתו, ליברמן, בסוגיית ההמלצה לנשיא, נובעת אך ורק בשל היותנו מצויים בעיצומם של ימי מו"מ קואליציוני. "זהו מו"מ", הוא מזכיר. "את דברינו נגיד לנשיא המדינה בבוא השעה. הדבר שיעניין אותנו הוא קווי היסוד של הממשלה".

"לא הולכת להיות תקופה פשוטה לפנינו. אם קדימה והעבודה יהיו הגרעין המרכזי יהיה ברור לאן מובילה הממשלה הזו".

"נרצה לדעת לאן פני הממשלה בסדרה של תחומים. ביטחון, כלכלה, מערכת המשפט, ברית הזוגיות". בשאלה זו של ברית הזוגיות אומר לנדאו כי סוגיה זו "חשובה לנו לא פחות מאשר לאלה שמבקשות להטיל וטו על כל שינוי. מי שרואה כמונו את חשיבותה של ממשלה לאומית שכזו ברור לו שחשוב להגיע אליה מתוך הסכמה".

עם זאת רומז לנדאו כי גם בסוגיה זו ניתן יהיה להגיע לפשרות מסוימות על מנת להקים ממשלה משותפת עם הסיעות החרדיות. "נרצה שבסיס הממשלה יהיה רחב יותר ולשם כך מקיימים מו"מ וטבעו של מו"מ הוא שהוא כולל פשרות. בשלב זה, שלפני מו"מ בארבע קירות, לא מדברים על פשרות וויתורים".