יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, קורא לשרי הקבינט לפעול גם לשחרורם של האסירים הביטחוניים היהודים אם ישוחררו מחבלים רוצחים במסגרת העיסקה לשחרור החייל גלעד שליט.

"כיום אנו ניצבים בפני קבלת החלטות חשובות אשר יקדמו את שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. החלטה זו תכלול בתוכה שחרור אסירים פלשתינאים ואנשי חמאס. שרי ש"ס בראשותי התנגדו לכל החלטות הממשלה האחרונות בדבר שחרור אסירים מתוך ראיה ביטחונית ולאומית. למעט עסקת חילופי השבויים בהם הוחזרו לישראל ארונותיהם של אודי גולדווסר ואלדד רגב ה' יקום דמם", כותב ישי.

"אנו סבורים כי שחרור מחבלים אינו תורם למצבה הביטחוני של ישראל ולא למצבה המדיני. נוכחנו לדעת, מספר פעמים רב, כיצד אסירים פלשתינאים חזרו לפעילות חבלנית עוינת נגד מדינת ישראל. בשנתיים האחרונות ממשלת ישראל שחררה מאות רבות של אסירים, חלקם בעסקת חילופי שבויים מלבנון, כאמור לעיל וחלקם שוחררו כ"מחווה" ליו"ר הרשות הפלשתינאית".

"אנו ניצבים בפני מצב בו מופר האיזון כלפי החברה הישראלית. רבים מאזרחי ישראל שואלים מדוע מדינת ישראל לא משחררת אסירים יהודים שנשפטו על פעילויות שביצעו עקב המצב הביטחוני. אסירים אלו הודו כי הם שגו בכך שלקחו את החוק לידיהם. הם הביעו חרטה בפומבי ואף יצאו בקריאה כנה,קבל עם ועדה, כי אין ללמוד ממעשיהם. בעבר, ממשלות ישראל ונשיא המדינה העניקו חנינה לאסירים מקטגוריה זו ואף אחד מאלו ששוחררו לא חזר לסורו", כותב יו"ר ש"ס.

"פונה אני אליכם בבקשה לקדם את שחרורם של אסירים אלו ע"מ שציבור גדול במדינת ישראל ירגיש כי מחוות עושים בשני הצדדים. לקריאה זו שותפים אנשים רבים מכל קצוות החברה הישראלית ומכל קצוות הקשת הפוליטית בישראל. אודה לכם ואעריך מאד את התייחסותכם לבקשתי בהקדם האפשרי ע"מ שנוכל לתת מענה עכשווי בהזדמנות המגיעה לפתחנו", כותב ישי לשרים.

אין זו הפעם הראשונה בה דורשת ש"ס את שחרורם של האסירים היהודים במקביל לשחרור מחבלים. חברי כנסת ושרים מש"ס ביקשו בשנתיים האחרונות מראש הממשלה לשחרר או לקצר את עונשם של אסירים יהודים, שביצעו פיגועים נגד ערבים או שניסו לבצע פיגוע.