יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר במהלך הפגישה הערב (ד') עם נשיא המדינה, שמעון פרס, כי העם אמר את דברו. "בניגוד למועמדת אחרת, מאחורי נתניהו יש שורה של מפלגות. במצב הקיים יש להקים ממשלה במהירות האפשרית ולכן יש להטיל את הרכבת הממשלה על המועמד שיצליח להקים את הממשלה במהירות - בנימין נתניהו".

ח"כ סילבן שלום אמר בפגישה כי "צריך למנוע פיאסקו של בזבוז זמן יקר, במהלכו מישהו אחר ולא נתניהו יפעל להרכיב את הממשלה".

דן מרידור אמר בפגישה כי יש סבירות גבוהה שיותר מחמישים ח"כים ימליצו על נתניהו, "אך גם אם אין לו רוב, הוא היחיד בעל הסיכויים להרכיב ממשלה".

לאחר הפגישה עם נשיא המדינה אמר יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, במסיבת עיתונאים כי רוב המפלגות ביקשו לראות את בנימין נתניהו כראש הממשלה. "הוא היחיד מבין שלושת המועמדים שתוך כדי מערכת הבחירות, מפלגות אחרות הודיעו שהם ימליצו עליו לנשיא. מכאן נובע כי יש רוב גדול שיעדיף את נתניהו כראש ממשלה. אנחנו יודעים כי לפחות 5 סיעות הכריעו שנתניהו ירכיב את הממשלה ואנחנו מקוווים שתהיינה בסופו של דבר 6 כאלה".

ח"כ סער ציין בעקבות שאלת כתבים כי "הצפיה שלנו היא שמפלגת ישראל ביתנו, בעקבות ההתבטאויות במהלך מערכת הבחירות ובעקבות השיחות ביננו, תמליץ על נתניהו כמרכיב הממשלה".

ח"כ סילבן שלום ציין במסיבת העיתונאים כי "נתניהו הוא היחיד שיוכל להקים ממשלה בזמן הקצר ביותר".

ח"כ יובל שטייניץ אמר כי תוצאות הבחירות הן חד משמעיות. "מספר המצביעים למפלגות שביטאו העדפה ברורה כלפי נתניהו גדול בהרבה ממספר המצביעים למפלגות שהצהירו על מועמדים אחרים לראשות הממשלה. אין עוד חבר כנסת שיש לו סיכוי ראלי להרכיב ממשלה", הוסיף שטייניץ.

דן מרידור אמר כי "הבהרנו לנשיא שבמדינת ישראל הייתה רוטציה פעם אחת בלבד כאשר היו 60 מול 60 ולא היה מוצא אחר. לכן אז עשו את הרוטציה, אך היום התוצאה שונה ורק אחד יכול להרכיב ממשלה והתנאים הם תנאים שונים".

בלשכת הנשיא אומרים הערב כי במידה ומפלגת ישראל ביתנו תמליץ על נתניהו להקים את הממשלה הבאה, יטיל פרס כבר ביום שישי הקרוב על יו"ר הליכוד את מלאכת הרכבת הממשלה. במקרה וליברמן לא ימליץ על נתניהו, יקבל פרס החלטה רק בשבוע הבא.

כתבות בנושא:

פניה לנשיא: אל תתערב בהקמת הממשלה

בראון: לציפי לבני יש יותר סיכויים

הנשיא קיבל לידיו את תוצאות הבחירות