יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, ייפגש היום (ו') לקראת הצהריים עם יו"ר קדימה, ציפי לבני. זאת, בניסיון נוסף לצרף את קדימה לממשלתו. נתניהו אמר השבוע כי הוא משוכנע שהאפיק המדיני שיוביל יביא לתוצאות אמיתיות עוד יותר משהביאה הממשלה היוצאת בראשות קדימה.

זלמן שובל, שגריר ישראל לשעבר בארה"ב, אומר לערוץ 7 כי דבריו של נתניהו לפיהם הוא יביא לתוצאות מדיניות טובות יותר לא רומזות על המשך התהליך המדיני עם הפלשתינים. "להשיג תוצאות מדיניות טובות יותר מאלה שהשיגה ממשלת קדימה זו לא חוכמה גדולה כי קדימה השיגה אפס תוצאות ואפילו אליוט אברמס שהיה סגנה של קונדוליסה רייס בממשל בוש אומר שאולמרט לא השיג כלום".

הדברים שאמר השבוע ראש הממשלה היוצא אולמרט כי הם היו במרחק נגיעה מהסכם עם הפלשתינים מעוררים גיחוך אצל מר שובל. "במרחק נגיעה, אבל בשורה התחתונה הם לא נגעו זאת אומרת הם לא הגיעו לכלום. הצד הפלשתיני - אבו מאזן ואבו עלא - לא הסכימו לאף אחת מהפשרות שהציעו להם אולמרט ולבני".

לדבריו ראש הממשלה העתידי בנימין נתניהו יצטרך לקבוע סדר עדיפויות חדש בנושאים המדיניים. "הוא יצטרך לטפל בנושא האיראני ולא בנושא הפלשתיני. בנושא הפלשתיני הוא יצטרך לנהל מדיניות פרו אקטיבית ואין טעם להמשיך במה שקדימה סיימה כי הם סיימו ללא הצלחה".



"נחדש את המשא ומתן אבל לא נשים את העגלה לפני הסוסה. נבנה תהליך מעשי שיכלול שאלות כלכליות והעברת סמכויות לרשות הפלשתינית כדי שלא נצטרך להמשיך לשלוט בהם. זאת כמובן בתנאי שהרשות אכן תצליח להשתלט ולא שהחמאס ישלוט כפי שקורה בעזה", אמר שובל.

"הליכוד לעולם לא יתמוך בחלוקת ירושלים, כי זה די ברור שאם החמאס ישלוט גם בגדה המערבית אנו נמצא את החמאס בחצר האחורית שלנו".

שובל סבור שיש על מה לדבר עם מפלגת קדימה. "הגישה שלהם לא ברורה ויש פה ככל הנראה דברים אישים של יו"ר קדימה כי מבחינה מהותית אפשר לגשר בין שתי המפלגות".