שלטונות קנדה אסרו על כניסת חבר הפרלמנט הבריטי, ג'ורג' גאלאוויי, שהוזמן לכנס פרו פלסטיני בקנדה ב-30 במארס 2009. גאלאווי נחשב מתנגד מר לישראל ותומך נלהב של חמאס וחיזבאללה ובשעתו הזדהה באופן מוחלט עם משטרו של סדאם חוסיין. לפני מספר שבועות ביקר גאלאווי ברצועת עזה ונפגש עם ראש ממשלת חמאס איסמאעיל הנייה. הוא העביר תרומה כספית וכן סיוע לממשלת חמאס והביע תמיכה גלויה בחמאס במאבקו בישראל.

מארגן האירוע, לית' מערוף, האחראי על ארגון סולידאריות למען זכויות אדם לפלסטינים הודיע על כוונתו לפנות לבית המשפט כדי שיורה על ביטול החלטת הרשויות בעניינו של גאלאווי. אם לא יצלח הדבר בידיהם מתכוונים המארגנים לערוך אירוע תקשורתי גדול באחד ממעברי הגבול בין ארה"ב לקנדה, ככל הנראה בקוויבק, בעת שתימנע כניסתו של גאלאווי. לשם כך, הם נערכים לגייס קהל גדול של תומכים שיוזמן להפגין בצד הקנדי של מעבר הגבול.

ג'ורג' גאלאווי אמר אמש (22 במארס) בראיון לרשת CBC הקנדית, כי הניסיון של רשויות ההגירה הקנדיות למנוע את כניסתו מסיבות ביטחוניות "אינו ראוי" ולא יצליח להשיג את המטרתו. "נעשה שימוש לא ראוי במלחמה נגד הטרור ובסוגיות ביטחון במה שנראה כצעד פוליטי", אמר גאלאווי.

השר הקנדי להגירה, ג'ייסון קני, אמר כי לא יתערב שיקולי רשויות ההגירה בעניינו של גאלאווי אותו תיאר כאדם "המתרברב במתן סיוע כספי לחמאס, ארגון טרור שפעילותו אסורה בקנדה, והמביע הזדהות עם אויביה של קנדה באפגניסטן".