החלטתו של שר החוץ החדש אביגדור ליברמן למנות את עו"ד דב וייסגלס מי שהיה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בזמן ההתנתקות לתפקיד השליח המדיני המיוחד של ליברמן מעוררת תמיהה בקרב פוליטיקאים ומדינאים רבים.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר יוסי בן אהרון אומר לערוץ 7 כי מר וויסגלס היה מיוזמי תכנית ההתנתקות "הוא מילא תפקיד ממאיר ושלילי בתקופת אריאל שרון, כשהוא ביקר בארה"ב הוא מכר לאמריקאים את היפה שבתכנית ההתנתקות, אפילו שבתחילה האמריקאים בעצמם לא כל כך האמינו בתכנית".

"אני מתפלא שליברמן מצא צורך למנות אותו ואולי זה קצת מזכיר את התרגיל שעשה ביבי כשצרף את ברק, אולי מתוך צריך לאזן את הימניות ולהראות לעולם שהנה אנחנו לא כאלה ימניים קיצוניים ואני מקווה שזה באמת רק לצורך האיזון", הוסיף.

לדבריו, צריכים לבחון את נאומו המדיני של נתניהו בשבע עיניים "נתניהו אומר שהוא הפיק את הלקחים מהפעם הקודמת שהוא היה ראש ממשלה, אז הוא לא עמד בלחצים במשא ומתן עם הפלסטינים ועם סוריה אולי בשל חוסר נסיון, ואני מצפה שהפעם הוא יפתח דף חדש ולא סתם ימשיך במדיניות של הממשלות הקודמות. הממשלה החדשה לא מחויבת לכבד את הסיכומים שהיו בין ציפי לבני ואולמרט עם אבו מאזן, אלה בסך הכל סיכומים ולא הסכמים כמו אוסלו".

בן אהרון מקווה שנתניהו יפתח דך חדש בכל מה שנוגע לזירה המדינית, "הוא צריך להבהיר לאובאמה וקלינטון בביקורו הראשון כראש ממשלה שעד כאן ואין עם מי לדבר וישראל לא תנהל משא ומתן עם שתי מדינות פלסטיניות פתח וחמאס ושאי אפשר לתעתע בנו כל הזמן. נתניהו יצטרך כעת קודם כל לקבל את ההחלטה אם לפעול או לא לפעול נגד איראן ועזה ולמרות נוכחות של מפלגת העבודה בקואליציה בסופו של דבר הוא עומד בראש הפרמידה ויש לו עצמה רבה והוא יכול להחליט".